اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۳۴

شرایط جدید صادرات میوه اعلام شد

ایرنا| مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات میوه را اعلام کرد. پیرو مکاتبه کنفدراسیون صادرات ایران با حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و نامه‌نگاری سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، وزارت صنعت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات میوه را اعلام کرد. در این نامه خطاب به مهدی میراشرفی، رییس کل گمرک ایران آمده است: «بازگشت نامه شماره 60.61803 تاریخ 28 خرداد 98، وزیر صنعت در مورد شرایط صدور محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی مذکور به استحضار می‌رساند به دلیل شرایط نقل و انتقال و هزینه‌های سربار در صادرات کالا و وجود نسبی زیرساخت‌های لازم در گمرکات حوزه‌های استانی عبارت بند «الف» به شرح ذیل اصلاح و بند «ب» حذف می‌شود. مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ فرمایید. الف: محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی در گمرکات اصلاحی پس از صدور گواهی قرنطینه و تأیید و ارزیابی ضوابط و شاخص‌های بسته‌بندی توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور می‌بایست اظهار شود.»

تقویت مبادلات تجاری و تولیدی با کشورهای ساحلی خزر

ایدرو| رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از آمادگی ایران در جهت تقویت بیش از پیش مبادلات با کشورهای ساحلی خزر در زمینه‌های مختلفی چون «صنعت، کشاورزی، فناوری‌های نوین، انرژی، گردشگری» و دیگر زمینه‌های مورد علاقه خبر داد. محمدباقر عالی در اولین نشست وزرای اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی دریای خزر به معرفی توانمندی‌های صنعتی، معدنی و زیرساخت‌های تجاری ایران در جهت توسعه مبادلات تجاری کشورمان با کلیه کشورهای همسایه به ویژه کشورهای ساحلی خزر تاکید کرد. او با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی بوده، تصریح کرد: برگزاری اولین همایش اقتصادی خزر زمینه‌ساز اجرایی کردن مفاد موافقتنامه همکاری اقتصادی تجاری کشورهای ساحلی را فراهم می‌آورد.

معاون وزیر صمت همچنین بر ضرورت تقویت همکاری مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ایران با دیگر کشورها و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

جزئیات نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی

فارس| مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت از نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی خبرداد. محمدرضا کلامی درباره نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مکلف شده تا قیمت چای وارداتی را با ارز 4200 تومانی احصا و اعلام کند. همچنین این سازمان مکلف شده تا فهرست موجودی و صاحبان محموله‌های چای ترخیص شده با ارز 4200 تومانی را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند. او افزود: مقرر شده تا این چای از طریق شبکه‌های مشخصی توزیع، مانند هیات‌های مذهبی برای مصارف ماه‌های محرم و صفر، آموزش و پرورش، اتحادیه‌های کارمندی و کارگری یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود که به زودی در رابطه با آن اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. کلامی اظهار کرد: تمام ترخیص‌کنندگان محموله‌های چای با ارز 4200 نیز برای رفع تعهد ارزی خود مکلف به اخذ قیمت مصوب از سازمان حمایت و شبکه توزیع از دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با درج قیمت مصوب روی کالا هستند. او افزود: در ضمن کالای چای به فهرست کالاهای مشمول توزیع برای مصارف هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر علاوه بر «برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ» اضافه شده است.

 

 

ارسال نظر