اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۱۹

قیمت باطری خودرو  کاهش یافت

ایسنا| رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو گفت: قیمت باطری نسبت به سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است. اکنون بازار با کمبود کالا مواجه نیست و با وجود آنکه بازار در پیک مصرف باطری قرار دارد اما میزان عرضه از تقاضا بیشتر است. تقی علی‌اکبری درباره بازار باطری خودرو گفت: از ابتدای امسال تا به امروز بازار دچار نوسان قیمتی نبوده و قیمت‌های فعلی، ارزش کمتری نسبت به قیمت‌های پارسال دارد و این در حالی است که در سطح بازار برای ادامه کسب‌وکار، قیمت‌های اعلامی کمتر از قیمت درج‌ شده روی محصول برای مصرف‌کننده نهایی است. او عنوان کرد: امسال حداکثر میانگین قیمت باطری بر مبنای آمپر، هر آمپر ۱۰ هزار تومان بود که اکنون به آمپری ۷۱۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان کاهش یافته و حتی کارخانه‌ها باطری خراب را با توجه به قیمت مس در محدوده آمپری

۲ تا ۳ هزار تومان خریداری می‌کنند. علی‌اکبری اظهار کرد: بسیاری از مواد اولیه تولید باطری به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود که با نوسان قیمت ارز، قیمت نهایی باطری دستخوش تغییر می‌شود و می‌توان مدعی شد قیمت باطری با کاهش ارزش ارز به ویژه دلار، روند نزولی به خود گرفت.

کارخانه اسید مس سرچشمه آماده افتتاح است

ایرنا| مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کارخانه اسید مس سرچشمه به اتمام رسیده و آماده افتتاح است، گفت: در این رابطه ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اکنون از بابت آلودگی مشکلی ندارد. اردشیر سعد محمدی در شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: کوره مس سرچشمه بطور کامل تغییر کرده و به سیستم فلش تبدیل شده و با تکنیک روز دنیا، عملیات ذوب را انجام می‌دهد، لذا در سرچشمه مشکل آلایندگی زیست محیطی نداریم. او افزود: در کارخانه مس خاتون آباد طبق مصوبه با معاونت عمرانی استانداری، از اول مرداد کوره تعطیل شده و با تکنیک روز بازسازی می‌شود و ظرفیت آن به ۱۲۰ هزار تن ارتقا می‌یابد. چهار ماه کوره خاتون آباد تعطیل خواهد بود و تمام تجهیزات آن آماده شده و در حال عملیاتی است. کارخانه اسید خاتون آباد نیز در حال اتمام پروژه است و امیدواریم همزمان با راه‌اندازی کوره، راه‌اندازی شود. سعدمحمدی بیان کرد: بدهی‌های دولتی شرکت ملی مس قرار بود تقسیط شود که قسط اول را به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و سال ۹۷ را طبق قانون پرداخت می‌کنیم. اما حقوق دولتی شرکت در سال ۹۸ حدود ۶ برابر شده است، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان باید حقوق دولتی ۹۸ بدهیم که این مساله اجرای طرح‌های توسعه‌ای ما را به عقب می‌اندازد.

نظارت سازمان حمایت بر فروشگاه‌های اینترنتی

فارس| مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تاکید بر اینکه شهروندان مراقب سودجویان کسب و کارهای فضای مجازی باشند، گفت: سازمان حمایت بر نحوه فعالیت و عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی نظارت می‌کند. اکبر تقوی شوازی با اشاره به لزوم نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای فضای مجازی توسط دیگر دستگاه‌های متولی، اظهار کرد: این سازمان در راستای وظایف قانونی خود از جمله نظارت بر شبکه‌های توزیعی در عرضه و فروش کالا، ضمن رصد و پایش مداوم نحوه فعالیت و عملکرد کسب و کارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی از جمله دیجی‌کالا، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور از جمله کمبود و نحوه قیمت‌گذاری و عرضه کالاهای اساسی و ضروری به طرق مختلف و در باب کسب وکارهای اینترنتی، ضرورت رعایت ضوابط مرتبط با نحوه فروش و قیمت‌های مصوب را گوشزد و نظارت جدی بر عرضه‌کنندگان کالاها از طریق سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی را دنبال کرده است.

 

ارسال نظر