اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۳۸

قیمت خودرو کاهش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد. برنامه کلی تثبیت قیمت است و در این باره چندین اقدام لازم است که یکی از آنها تولید است. خوشبختانه اکنون این امر بعد از نوسانات قیمت، نسبتاً به حالت متعادلی رسیده و تولید مرتب در حال انجام است.

به گزارش مهر، رضا رحمانی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گفته شده که یکی از خودروسازان افزایش قیمت داشته، اما بعد هم اطلاعیه دادند که اشتباه سیستمی بوده؛ بنده هم به سازمان حمایت دستور دادم که موضوع را بررسی کرده تا ببینند واقعا اشتباه سیستمی بوده یا تصمیمی پشت آن بوده است. حتما اگر برخلاف مصوبات، تصمیم به افزایش قیمت داشتند، برخورد می‌کنم و اگر اشتباه سیستمی هم باشد باز هم بررسی می‌کنیم؛ چراکه ما هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نداشتیم.

او درباره مجوزهای صنعت و معدن به «رمز ارزها» با بیان اینکه هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است، افزود: تصمیم اولیه دولت این است که استخراج رمز ارزها به رسمیت شناخته شود اما بهره‌برداری از آن نه، یعنی تنها می‌توانند آن را استخراج و صادر کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت روغن موتور، اظهار کرد: ارایه قیمت بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار، بدون تردید خلاف است و حتما برخورد میدانی انجام می‌شود.او با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سازمان تعزیرات در حال پیگیری قیمت مرغ هستند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی توضیحات لازم را در این خصوص دادند. روزهای اخیر نوساناتی به وجود آمده و اکنون ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داشته که پیگیری می‌شود تا قیمت را بر اساس مصوبه معقول کنیم. رحمانی افزود: آن زمان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه درخواست افزایش ۱۴ هزار تومانی مرغ را داشتند؛ اما بر اساس محاسباتی که انجام شد، دیدند زیر آن قیمت برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد. ستاد تنظیم بازار با همه بررسی‌ها، قیمت ۱۲ و ۹۰۰ تومان را تصویب کرد. اینکه قیمت فعلا نوسان دارد بخشی ناشی از عرضه و بخشی ناشی از سوءاستفاده‌ها است.

تنوع اندک سبد اقلام صادراتی

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر لزوم افزایش سهم تجارت خارجی کشور برای افزایش درآمدهای ارزی، از محدود بودن سبد اقلام صادراتی کشور انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و وضعیت تحریم‌ها، تنها راه موجود، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور برای خنثی کردن توطئه‌ها است و برهمین اساس باید سهم تجارت خارجی کشور را برای افزایش درآمدهای ارزی ارتقاء دهیم. به گزارش تسنیم، محمدرضا مودودی در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور با بیان اینکه استراتژی اقتصادی در زمان جنگ اقتصادی با استراتژی در زمان صلح متفاوت است، افزود: به همین دلیل است که امروز و در شرایط جنگی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این است که اقداماتی که امروز در شرایط تحریم انجام می‌دهند بعدها پیگرد قانونی خواهد داشت یا نه. سرپرست سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: اکنون تعداد اقلام صادراتی ما با ارزش بالاتر از 50 میلیون دلار، تنها 130 قلم است و این 130 قلم کالا، 37میلیارد دلار از صادرات ما را تشکیل می‌دهد و این سبد صادراتی، بسیار محدود است. شرکت‌های عمده صادراتی کشور حدود 80 شرکت است ولی تعداد این شرکت‌های عمده در کشور ترکیه 1600 شرکت است. او همچنین بر لزوم افزایش حمایت‌های قضایی و حقوقی از فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات کشور حمایت کرد.

ایران‌خودرو افزایش قیمت را پس گرفت

فارس| ایران‌خودرو اعلام کرد که افزایش قیمت برخی محصولاتش به علت به وجود آمدن ایراد نرم‌افزاری بوده و قیمت‌ها اصلاح خواهد شد. روابط عمومی ایران‌خودرو اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر‌شده مبنی بر افزایش بهای محصولات شرکت ایران‌خودرو در سال ۹۸، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، این شرکت هیچ‌گونه اعلام افزایش قیمتی طی روز‌های اخیر نداشته است. در این اطلاعیه تصریح شده، با توجه به مکانیزه بودن صدور دعوتنامه در ایران خودرو، به علت به وجود آمدن ایراد نرم‌افزاری، تعداد اندکی از دعوتنامه‌های ارسال شده با بهایی مغایر با قیمت مصوب شرکت صادر شده که این تعداد دعوتنامه نیز در اسرع وقت اصلاح و مجددا ارسال خواهد شد.

 

ارسال نظر