اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۳۶

کشور دچار پارادوکس نقدینگی شده است

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور دچار پارادوکس نقدینگی شده به‌طوری‌که از طرفی نقدینگی در کشور بسیار بالا است و از طرفی بخش تولید از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد. نقدینگی کشور باید به نفع صنعتگران و حمایت از رونق تولید هدایت شود. سعید زرندی با بیان اینکه برای تحقق رونق تولید، نیازمند تغییر نگاه جدی هستیم و نمی‌توان با همان رویه قبلی، انتظار تحول در تولید داشته باشیم، افزود: تغییر نگاه باید در بدنه دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، لذا اگر قرار باشد هر بخشی از جمله تأمین اجتماعی، مالیات، بانک‌ها و... با همان رویه قبلی کار خود را انجام دهند، نمی‌توان انتظار داشت رونق تولید اتفاق بیفتد. زرندی تاکید کرد: دستگاه‌ها می‌خواهند مرّ قانون را اجرا کنند و کار درستی است اما برخی کج‌سلیقگی‌ها و سختگیری‌های بی‌مورد، کار را معطل می‌گذارد و اگر قرار است به رونق تولید برسیم، باید رویه و نگاه‌ها به تولید، تغییر کند.

رونق صنعت ماشین‌سازی زمینه ساز شتاب توسعه صنعتی

ایرنا| مدیر برنامه توسعه بازار ماشین‌آلات پیشرفته ساخت داخل کشور گفت: رونق صنعت ماشین‌سازی سبب افزایش شتاب توسعه صنعتی کشور می‌شود. ماشین‌سازی نمایانگر سطح فناوری کل صنعت کشور است. رضا اسدی‌فرد در نشست یک روزه ماشین‌سازی، پیشران توسعه صنعتی با اشاره به اهمیت صنعت ماشین‌سازی در ایران خاطرنشان کرد: این صنعت بستر مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند. بی‌اثر شدن تحریم‌ها از دلایل اهمیت صنعت ماشین در کشور به شمار می‌آید. او با اشاره به جایگاه ایران در صنعت ماشین‌سازی جهان گفت: سهم ایران از صادرات ماشین آلات صنعتی جهان در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۱ هزارم درصد بوده است. این درحالی است که این رقم در آلمان ۱۱.۵۴ درصد بوده است. نتایج حاصل از مطالعه تجارب توسعه صنعت ماشین‌سازی در هند، کره جنوبی و آلمان نشان می‌دهد توسعه صنعت ماشین‌سازی نیازمند تبدیل آن به یک اولویت صنعتی دارای برنامه، متولی و بودجه است.

پرونده سیتروئن C3 بسته شد

تسنیم|  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۸۰۰ پرونده خودروی سیتروئن C3 بسته و محصولات تحویل مشتریان شد. سید‌یاسر رایگانی گفت: این تعداد خودرو در طول یک ماه گذشته و بدون اینکه پرونده به محاکم قضایی فرستاده شود با تلاش و همکاری سازمان تعزیرات و گروه خودروسازی سایپا به متقاضیان تحویل شد.

سهم صادرات از تسهیلات بانکی کشور، تنها ۲ درصد

تسنیم| مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به سهم پایین تسهیلات به بخش صادرات از تسهیلات بانکی کشور اظهار کرد: متاسفانه اکنون میزان سهم صادرات از تسهیلات بانکی تنها 2 درصد است که با توجه به شرایط موجود و ضرورت توسعه صادرات قابل قبول نیست در همین راستا مذاکرات متعددی با بانک‌های کشور صورت گرفته و تلاش می‌کنیم سهم صادرات را از مانده تسهیلات افزایش دهیم در عین حال برای ورود موثر صندوق ضمانت صادرات به بازار سرمایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

افروز بهرامی افزایش سهم تامین منابع مالی صادراتی از سیستم بانکی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق ضمانت صادرات دانست، و گفت: تمرکز و عمق‌دهی به بازار اوراق بدهی لازم است؛ اما بازار اوراق بدهی در ایران بازاری نوپا و کم‌عمق است؛ از آنجا که توسعه بازار اوراق بدهی از طریق متنوع‌سازی منابع ایجاد اعتبار و تأمین مالی در اقتصاد و افزایش شفافیت بازار مالی در نهایت به تقویت رشد اقتصادی منجر می‌شود، آمادگی داریم به عنوان ضامن در انتشار اوراق بدهی برای تامین مالی پروژه‌های صادراتی ورود کنیم و در جهت تعمیق و افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد گام‌برداریم.

 

 

ارسال نظر