اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۵۹

دستور ویژه برای برخورد  با تولید بیت‌کوین

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه استخراج بیت‌کوین در واحدهای صنعتی به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست، گفت: دستور داده‌ام در کل استان تهران اگر در شهرک‌های صنعتی چنین فعالیتی در حال انجام است به سرعت با آنها برخورد کنند.

صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه تولید بیت‌کوین یک پدیده جدید در کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم نباید از ظرفیت اشتغال و فضای واحدهای صنعتی برای تولید این ارز دیجیتال استفاده کرد. وی با بیان اینکه برخی از سوله‌های صنعتی به دلیل رکود یا عدم تولید به حوزه بیت‌کوین توجه کرده‌اند، تصریح کرد: از هفته گذشته بازرسی‌های خود را به صورت جدی آغاز کرده‌ایم ولی تاکنون در روند بازرسی‌های خود در استان تهران به تولید بیت‌کوین در شهرک صنعتی دست پیدا نکرده‌ایم.

پرنیان گفت: امروز شهرک‌های صنعتی با کمبود برق روبرو هستند و استفاده از برق یارانه‌ای شهرک‌های صنعتی آن‌هم برای تولید بین کوین اصلاً قابل قبول نیست، اظهارداشت: استفاده از برق در تولید بیت‌کوین به صورت خطی است و به همین دلیل شناسایی آنها سخت نیست. وی با اشاره به اینکه با کمک شرکت برق در حال پیگیری این موضوع هستیم، اضافه کرد: در برخی از استان‌ها که تولید کالاهای صنعتی راکد و سوله‌ها رها شده تعدادی به تولید بیت‌کوین توجه کرده‌اند.

افزایش پروانه‌های بهره‌برداری صادره صنعتی

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صدور پروانه بهره‌برداری صنایع در 2 ماه نخست سال 98 را از جلمه دستاوردهای کشور دانست و گفت: در 2 ماه نخست امسال تاکنون ۸۶۲ پروانه بهره‌برداری جدید در کشور صادر شده است.

به گزارش ایسنا، سعید زرندی اظهارکرد: اگر اولویت مسوولان رونق تولید وتقویت زیرساخت‌های اقتصادی باشد، قطعا مشکلات توسعه‌ای برطرف و دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر تأمین اجتماعی و بانک‌ها هم به اهداف تجاری و اقتصادی خود می‌رسند. وی با بیان اینکه سال ۹۷ بر اساس شاخص‌های مختلف جزو سخت‌ترین سال‌های ایران اسلامی بود، افزود: استکبار هر آنچه که داشت در تحریم‌های خصمانه علیه ایران به کار گرفت و نتوانست در مقابله هدف و اراده صنعتگران ایرانی مقاومت کند. زرندی افزایش 3 درصدی مصرف برق واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را از دیگر نشانه‌های توسعه فعالیت اقتصادی عنوان و تصریح کرد: رونق تولید کلید روشن و خاموش ندارد بلکه مستلزم تغییر نگرش است. این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۷ صادرات حوزه نساجی کشور از یک میلیارد و ۳۱میلیون دلار با 6 درصد افزایش به یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار رسیده، ادامه داد: واردات در حوزه نساجی ۳۱ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی نیاز صنعتگران برای برنامه‌ریزی دقیق، تصریح کرد: ما امروز در کشور با شرایطی مواجه هستیم که باید سرمایه‌گذاری دولتی را به بخش خصوصی تفویض کنیم. وی در پایان با بیان اینکه نقدینگی کشور ۱,۸۸۰ هزار میلیارد تومان است، تأکید کرد: نقدینگی کشور باید به نفع صنعتگران و حمایت از رونق تولید هدایت شود.

قیمت خودرو شکسته می‌شود

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران وفروشندگان خودرو تهران گفت: با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آن‌طور که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند حدود ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها به تدریج تکمیل شده و وارد بازار می‌شود. وی ادامه داد: با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به‌طور‌ مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که هفته گذشته ۱۰۳ میلیون تومان بود؛ اکنون به ۹۷میلیون تومان رسیده، بنابراین در عرض یک هفته حدود 6 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با عرضه خودروهای ناقص قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. در حال حاضر میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد. وی تصریح کرد: اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به دلیل نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این در حالی است که در مقابل فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان نیز که اشتباهاً وارد این بازار شده بودند در حال خروج از این بازار هستند. موتمنی تاکید کرد: در حال حاضر دیگر علتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد که بخواهد شیب قیمت خودرو را مجدداً صعودی کند؛ در هر صورت مصرف‌کننده‌ای که نیاز فوری نداشته باشد، خرید نکرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.

 

ارسال نظر