اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۸۴

تکمیل و تحویل ۱۰هزار خودروی ناقص به مشتریان

مهر|معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تکمیل و تحویل ده هزار خودروی ناقص کف کارخانه خودروسازان به مشتریان خبر داد و گفت: از این پس، هیچ خودروی ناقصی در خطوط کارخانجات تولید نخواهد شد.

فرشاد مقیمی درباره آخرین وضعیت تحویل خودروهای ثبت نامی از سوی خودروسازان گفت: حدود ۱۰ هزار خودروی موجود در کف پارکینگ خودروسازان تحویل داده شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به زودی فهرست کاملی از قطعات کسری دو خودروساز بزرگ تهیه و تکمیل خواهد شد تا بخشی از آن را از سوی قطعه‌سازان داخلی و بخش دیگر را از سوی قطعه‌سازان خارجی تأمین کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آن بخش از قطعات مورد نیاز خودروها که قرار است از داخل کشور تأمین شود، در قالب پروژه‌های ساخت داخل دنبال می‌کنیم که بر این اساس، هر هفته به صورت منظم، جلساتی برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم زمینه تولید را در کشور با توجه به مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در رونق تولید ملی و حمایت از مصرف‌کنندگان فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: به محض اینکه فهرست کاملی از کسری قطعات مورد نیاز خودروسازان نهایی شود، برنامه‌ریزی برای تکمیل خودروها آغاز شده و خودروهای تکمیل‌شده را تحویل متقاضیان خواهیم داد؛ از سوی دیگر، برنامه‌ریزی ما برای تولید خودروها به نحوی است که تولید غیرتجاری نداشته باشیم.

به گفته مقیمی، در مورد خودرویی همچون کوئیک، خودروساز مربوطه معتقد است که هر میزانی که از این خودرو تولید شده، تجاری گردیده و با نقص تولید مواجه نیست؛ چراکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است که خودروهای ناقص از این پس تولید نشوند. پیش بینی ما این است که به محض اینکه ساز و کار تأمین قطعات مورد نیاز، فراهم شود، حداکثر ظرف ۵ هفته، کل خودروهای موجود را تکمیل کنیم.

کاهش قیمت و تشدید رکود در بازار آهن

تسنیم|رییس اتحادیه صنف آهن و فولاد با انتقاد از اینکه آقایان به صورت روشن نمی‌گویند چه برنامه‌ای برای بخش فولاد کشور دارند، گفت: اکنون هر کیلو میلگرد ۴۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده در حالی که یک ماه پیش هر کیلو میلگرد بیش از ۵ هزار تومان بود.

حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه روند نزولی قیمت انواع محصولات فولادی باعث شده تا رکود شدیدی در بازار ایجاد شود، اظهار کرد: این روزها هیچ برنامه برای بخش فولاد کشور در مراحل تولید، توزیع و حتی ساخت ساز وجود ندارد و همین امر وضعیت این بخش را بلاتکلیف‌تر کرده است.وی با بیان اینکه امروز تولید‌کنندگان موانع بسیاری برای صادرات فولاد دارند، افزود: همین امر عاملی شده تا در سطح بازار داخلی به دلیل نبود رونق در ساخت و ساز قیمت‌ها هر روز روند نزولی داشته باشد که این موضوع اصلاً به نفع بخش فولاد کشور نیست.رییس اتحادیه صنف آهن و فولاد اظهار کرد: ‌چرا در بخش‌های تصمیم‌گیری هیچ اعلام نظری از توزیع‌کنندگان نمی‌شود چرا باید قیمت‌ها 1200 تومان کاهش پیدا کند با این وضعیت تولیدکننده و توزیع‌کننده باید چه کار کند؟

 

ارسال نظر