تشکیل وزارت بازرگانی دولت را فربه‌تر می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۸۳

فارس|عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی دولت را فربه‌تر می‌کند، گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی به مدت یک سال و حتی بیشتر هیچ وزارتخانه‌ای پاسخگو نخواهد بود.

شهباز حسن‌پور بیگلری در پاسخ به این سوال که آیا ادعای رییس‌جمهور مبنی بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی ظرف یک هفته معیشت مردم بهبود می‌یابد، ‌منطقی است یا خیر، اظهار کرد: مسائل اقتصادی آن قدر پیچیده است که با تشکیل یک وزارتخانه نه طی یک هفته، نه یک سال بلکه سال‌ها هم که طول بکشد در معیشت مردم تغییری حاصل نخواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتصاد دولتی کشور بیان داشت: با توجه به صراحت قانون اساسی و اصل مترقی 44 قانون اساسی، دولت به جای بحث‌های بیهوده در جامعه باید واگذاری به بخش خصوصی را به معنای واقعی انجام دهد. دولت به‌جای بیان این مسائل برون سپاری را به درستی انجام دهد. حسن‌پور بیگلری با اشاره به وضعیتی که در تنظیم بازار شکر اخیرا پیش آمده گفت: مگر تنظیم بازار شکر در اختیار دولت نبود پس چرا در مورد شکر به هم‌ریختگی را در بازار شاهد بودیم؟  او بیان کرد: مگر صفر تا صد 24 قلم کالاهای اساسی در اختیار دولت نیست و مگر 14 میلیارد دلار ارزی که دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی درخواست کرده در اختیار وی نیست؟ پس چرا اکنون این اتفاقات در تنظیم بازار می‌افتد؟  این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اتفاقا اختیاراتی که این دولت دارد در هیچ‌کدام از دولت‌ها و به‌طور کلی در طول تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب در اختیار هیچکدام از دولت‌ها نبوده است.وی بیان کرد: آقای روحانی در نطق انتخاباتی خود اعلام کردند که یک حقوقدان هستند و فردی قانون‌مدار هستند پس چگونه است که با وجود اینکه چند بار طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس ارایه می‌شود و مجلس آن را رد می‌کند دوباره این طرح به مجلس داده می‌شود. حسن پور بیگلری با بیان اینکه خرد جمعی برای تشکیل وزارت بازرگانی به جمع‌بندی نرسیده است بنابراین دولت هم باید از آن تمکین کند، افزود: مشکلات معیشتی مردم یک شبه ایجاد نشده است که یک شبه و با تشکیل یک وزارت بازرگانی حل شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر صنعت با تشکیل وزارت بازرگانی موافق است و آیا رحمانی نمی‌تواند بخش بازرگانی وزارت صنعت را اداره کند، گفت: این موضوع را باید از خود وزیر سوال کرد.

حسن‌پور بیگلری عنوان کرد: در بخش بازرگانی اتاق بازرگانی و در بخش تعاون اتاق تعاون باید دخیل باشند. من نمی‌دانم چه دلیلی دارد که همه به جای واگذاری به بخش خصوصی به دنبال بزرگ شدن مجموعه دولت هستند.

 

ارسال نظر