اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۴۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۴۸۱

خط خوردگان از لیست دریافت ارز دولتی

خبرگزاری تسنیم| مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین و توزیع تنظیم بازار وزارت صنعت، تاریخ اخذ مابه‌التفاوت ریالی واردات «کره، حبوبات، چای و کاغذ» را از گروه یک به گروه ۲ اعلام کرد و ترخیص این کالاها پس از ماه رمضان با پرداخت مابه‌التفاوت ریالی امکانپذیر است. در متن نامه محمدرضا کلامی آمده است: «با عنایت به طرح تصمیمات کمیته بند 3-4 مصوبه کارگروه تنظیم بازار با حضور نمایندگان بانک مرکزی در جلسه 13 خرداد کارگروه ملی تنظیم بازار، مقرر شد دریافت مابه‌التفاوت ارزی به ازای هر دلار 4800 تومان از محموله‌های تامین ارز شده کره، حبوبات، چای و کاغذ که از تاریخ 18 خرداد (بعد از پایان ماه مبارک رمضان) از گمرکات کشور ترخیص می‌شوند، اجرایی گردد و محموله‌های ترخیص شده تا قبل از تاریخ فوق الذکر با ارز 4200 مشمول رصد، پایش و عرضه با نرخ مصوب سازمان حمایت بر مبنای ارز 4200 تومانی است.» اجرایی شدن اخذ مابه‌التفاوت ریالی برای ترخیص این کالاها در گمرک در شرایطی اجرایی شده که اوایل اردیبهشت سال جاری براساس مصوبه هیات دولت، ارز دولتی با نرخ 4200 تومانی برای واردات گوشت قرمز، کره، حبوبات و چای حذف و مقرر شد از این پس واردات این کالاها با ارز نیمایی انجام شود.

فعال‌سازی مرکز تجاری ترکیه در تهران

ایلنا|  رییس اتاق بازرگانی ایران وترکیه گفت: مرکز تجاری ترکیه در تهران کاملا فعال شده و تعداد زیادی از شرکت‌های ترکیه در آنجا نمایندگی دارند. در بحث منطقه ویژه اقتصادی نیز این اراده در هر دوطرف وجود دارد و حتی کارهای مکان‌یابی آن انجام شده است. رضا کامی در خصوص آخرین وضعیت تجارت بین دو کشور گفت: با توجه به سابقه و پیشینه دو کشور در کارهای تجاری یک نوع درهم‌تنیدگی خاصی بین اقتصاد دو کشور وجود دارد و اکنون نیز با وجود اتفاقات و تنش‌ها همچنان مانند روال قبل کارها صورت می‌گیرد، هر چند یک سری مشکلات در بحث نقل و انتقال پول وجود دارد اما در نهایت کار انجام می‌شود. وی در خصوص حضور شرکت‌های ترکیه‌ای در مناطق سیل زده گفت: شرکت‌های ترک سابقه خوبی در ساخت و تولید خانه‌های پیش‌ساخته دارند و در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که چند شرکت ترکیه در پروژه‌های مسکن مهر فعال بودند پس دور از انتظار نیست که این شرکت‌ها در مناطق زلزله‌زده یا سیل زده فعالیت داشته باشند. کامی در خصوص حضور تاجران ترکیه‌ای در ایران گفت: مرکز تجاری ترکیه در تهران کاملا فعال شده و تعداد زیادی از شرکت‌های ترکیه در آنجا نمایندگی دارند. در بحث منطقه ویژه اقتصادی نیز این اراده در هر دو طرف وجود دارد و حتی کارهای مکان‌یابی آن انجام شده است اما در برخی از جزییات هنوز به تفاهم نرسیده‌اند. در بحث انرژی و صدور گواهی مبدا و نحوه مالکیت هنوز بحث وجود دارد.

قیمت شیر و لبنیات افزایش یافت

خبرگزاری مهر| براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت شیرخام و انواع محصولات پر مصرف لبنی افزایش یافت .جزییات افزایش قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی پر مصرف بر اساس صورت جلسه کارگروه تنظیم بازار به این شرح است: «با عنایت به تصمیمات دستور دوم سی و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به جلسه ارایه به اصلاح قیمت شیر خام با مشخصات 3.2درصد چربی و بار میکروبی زیر 100هزار و تحویل درب دامداری به قیمت 23900 ریال موافقت گردید. بدیهی است به ازای هر 0.1درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ 360ریال متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت خرید اضافه یا کسر خواهد شد.»

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران پیش از این گفته بود که پیشنهاد اتحادیه برای هر کیلوگرم شیر خام بر اساس هزینه‌های تولید 2570 تومان است، اما نرخی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه محاسبه کرده، کمتر از 2400 تومان (2390 تومان) است. گفتنی است نرخ مصوب قبلی هر کیلوگرم شیر خام 2 هزار تومان بود.

وضعیت کیفیت خودروهای مسافری

ایسنا| طبق گزارش منتشر شده از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه خودروهای سنگین تولید شده در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه قبل تغییر چندانی ایجاد نشده است. بر اساس ارزیابی کیفی منتشر شده، در گروه خودروهای سنگین تولیدی در اردیبهشت ماه سال جاری، «کامیونت ایسوزو ۷۵ NMR » و «کامیونت ایسوزه NMR۸۵» با چهار ستاره از پنج ستاره کیفی در بالاترین رده کیفی این دوره از ارزیابی‌ها قرار گرفته‌اند. در مقابل «مینی‌بوس آرین» و «کامیون بنز WH » با کسب دو ستاره کیفی پایین رده کیفی را به خود اختصاص داده‌اند. در این ارزیابی اتوبوس شهری «اسکانیا پارسین»، «کشنده ولوو FH۵۰۰ »و «کشنده فوتون AUMAN H»، توانسته‌اند سه ستاره  کیفی را کسب کنند.   به جز اتوبوس شهری «اسکانیا پارسین» و «کامیونت ایسوزه NMR۸۵ »که در فروردین ماه ارزیابی کیفی نشده‌اند، سایر خودروهای تولیدی اردیبهشت همان کیفیت ماه قبل را داشته و تغییری صورت نگرفته است.

 

 

ارسال نظر