10 تیرماه؛ مراسم روز ملی صنعت و معدن برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۵۲۳

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اعلام اینکه امسال نیز، دهم تیرماه، بنابر تقویم ایران، مراسم روز ملی صنعت و معدن در تهران برگزار می‌شود، گفت: از یازدهم تیر تا آخرین روز تیر ماه مراسم‌ روز صنعت و معدن استان‌ها در 31 استان کشور برگزار خواهد شد.

محمدرضا فیاض در گفت‌وگو با شاتا، با اعلام این خبر، افزود: در مراسم روز ملی صنعت و معدن که با حضور مسوولان تراز اول کشور در تالار اجلاس سران برگزار خواهدشد، از صنعتگران، معدنکاران، صاحبان فناوری‌های نوین، شهرک‌های صنعتی فعال، خوشه‌های صنعتی فعال و پیشکسوتان عرصه صنعت و معدن تجلیل می‌شود و زنان و مردان جوان کارآفرین دستاوردهای خود را عرضه خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعتگران و معدنکاران در 364 روز سال در جهت تولید و اشتغال در حال تلاش هستند و شایسته است یک روز در سال (روز صنعت و معدن) را به پاس همه‌ تلاش‌ها، از آنان تقدیر و تشکر کنیم و به همگی خسته نباشید بگوییم.

رییس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن با اشاره به تقارن موضوع روز صنعت و معدن با نام سال رونق تولید، گفت: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری همواره بر مساله تولید توجه داشتند، سال قبل نیز سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد و امسال نیز که سال رونق تولید است قاعدتاً باید بیشترین توجه به حوزه صنعت و معدن باشد که این موضوع وظیفه ما را برای بزرگداشت هر چه شایسته‌تر این روز سنگین‌تر می‌کند.

فیاض با اعلام اینکه همکاری صمیمی میان بخش خصوص و دولتی برای بزرگداشت این روز وجود دارد، اضافه کرد: تشکل‌های معتبر بخش خصوصی در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم همکاری می‌کنند و محورهای اصلی این روز، شامل چند بخش می‌باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن بیانیه مشترک این روز را به اطلاع مردم می‌رسانند، گفت: این بیانیه در واقع برداشت‌ها از شرایط موجود صنعت و معدن کشور و انتظاراتی را که باید برآورده شود، در برمی‌گیرد. رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اعلام اینکه، به برگزیدگان ملی روز صنعت و معدن، تندیس طلایی اهدا خواهد شد، افزود: مقامات عالی سه قوه، وزرا و مقامات عالیرتبه، مدیران عامل بانک‌ها، تشکل‌های بخش خصوصی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین صنعتگران و معدنکاران کشور در این مراسم حضور خواهند داشت. فیاض در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، تولید را محرک چابکی و موتور شادابی جامعه اعلام و گفت: با وجود همه محدودیت‌ها تولید به همت صنعتگران و معدنکاران به پیش می‌رود و باید راهکارها و تدابیر لازم برای عبور از راه پرپیچ و خم پیش رو و به‌خصوص در شرایط حساس کنونی پیدا کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت متبوع خود، تصریح کرد: اینکه هیچ واحد تولیدی از چرخه تولید بیرون نرود، سیاست اول وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در گام دوم باید واحدهایی که تولیدشان به کندی پیش می‌رود ظرفیتشان تکمیل شود و در گام سوم واحدهای متوقف به چرخه تولید بازگردند.

 

ارسال نظر