اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۱:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۳۳۳

5 نمایشگاه طرح ضیافت برپا می‌شود

خبرگزاری فارس| رییس اتاق اصناف تهران از برگزاری 5 نمایشگاه طرح ضیافت توسط اصناف برای عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم خبرداد. قاسم نوده فراهانی گفت: در راستای تنظیم بازار و بر اساس درخواست هیات وزیران و با هماهنگی‌ انجام شده با استانداری تهران وسازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران قرار است، به زودی اصناف تهران اقدام به برپایی نمایشگاه‌های طرح ضیافت کنند. رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها برای عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم برپا می‌شود، گفت: با هماهنگی‌ انجام شده با مسوولان مربوطه مقرر شده تا کالاهای اساسی از جمله «برنج، گوشت قرمز، شکر، روغن» با قیمت مصوب از طریق این نمایشگاه‌ها عرضه شود.

او بیان کرد: در این نمایشگاه کالاها با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود. نوده فراهانی در مورد علت تاخیر در برگزاری این نمایشگاه‌ها، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در دستور کار قرار نداشت، اما با توجه به ضرورت دسترسی آسان‌تر مردم به کالاهای اساسی و همچنین برخورداری از تخفیفات ویژه مقرر شده تا این نمایشگاه‌ از چند روز آینده آغاز به کار کند. رییس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های طرح ضیافت در مصلی‌ امام خمینی تهران، نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت و بوستان گفت‌وگو با تعداد محدودی غرفه توسط اصناف تهران برگزار خواهد شد. به گزارش فارس و براساس اعلام عباس قبادی رییس ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم برنج تنظیم بازار به قیمت مصوب 7 هزار و 400 تومان و هر کیلوگرم شکر به قیمت 3 هزار و 400 تومان در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

جهش در صنایع نساجی و لوازم خانگی

شاتا | توسعه تولید و تعمق ساخت داخل، به‌خصوص در صنایع نساجی و لوزام خانگی امسال برای مردم کاملا محسوس خواهد بود. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح دیروز درجلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید» با تاکید بر فراگیری و ظرفیت‌های بالای این دو صعنت، از متولیان آن خواست که بطور جد برنامه‌های تحول و تعمیق ساخت داخل را پیگیری کنند به گونه‌ای که در چند سال آینده شاهد حضور برندهای ایرانی در بازارهای مطرح دنیا باشیم. در این جلسه مراحل پیشرفت برنامه «توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک»، « طرح نوسازی ناوگان تجاری و حمل و نقل»، پیاده‌سازی«خوشه‌های صنعتی»، «فعال‌سازی ظرفیت خالی دو هزار واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال» توسط مجریان و مدیران مربوطه در آن ارایه و مورد بحث و تبادل قرار گرفت. براساس این گزارش، در حال حاضر فهرستی از محصولات صنعتی که قابلیت ساخت داخل در کشور را دارند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده، که پس از بررسی با انجمن‌های تخصصی و تولید‌کنندگان، داخلی‌سازی آنها آغاز شده است.

تحریم محصولات فلزی  اتفاق جدیدی نیست

خبرگزاری فارس | رییس انجمن صنایع مس با بیان اینکه تحریم محصولات فلزی اتفاق جدیدی نیست، گفت: تقویت صنایع معدنی، عاملی برای رشد صادرات غیرنفتی کشور است. بهرام شکوری در مورد محدودیت‌های ایجاد شده برای صادرات برخی محصولات فلزی ایران از جمله مس اظهار داشت: این اقدام، اتفاق جدیدی نیست و صادرات این فلزات از قبل نیز تحریم بوده است.

او با بیان اینکه صادرات فلزات از طریق شرکای تجاری و شرکت‌های ثالث صورت می‌گرفته است، گفت: تحریم‌های جدید مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند و فقط بعضی ریسک‌ها و هزینه‌ها را برای صادرات در پی دارد. شکوری تصریح کرد: باید از کشورهای دیگر برای صادرات فلزات استفاده کنیم تا این محصولات تحت عنوان تولیدکننده‌های دیگر صادر شود. او از مسوولان دولتی خواست تا باتوجه به مشکلات و سختی‌های موجود در صادرات محصولات فلزی، موانع داخلی موجود بر سر راه صادرات را برطرف کنند و در سال رونق تولید، زمینه برای تقویت صادرات و تولیدات داخل فراهم شود.  وی تصریح کرد: برای این منظور پیشنهاداتی را به دولت ارایه کرده‌ایم که مشوق‌های صادراتی و ایجاد بستر مناسب برای صادرات از جمله این پیشنهادات است. رییس انجمن صنایع مس با انتقاد از عوارض وضع شده برای صادرات برخی محصولات معدنی از جمله سنگ‌آهن و کنستانتره روی گفت: صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا نباید ممنوع یا مشمول پرداخت عوارض باشد. به گفته او، موانع دیگری مانند سپرده‌گذاری ارزی و همچنین سامانه‌های مختلفی که با بازار اختلاف قیمت دارند باید برطرف شوند تا شاهد افزایش صادرات باشیم.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منصوب شد

شاتا| طی حکمی از سوی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت علیرضا شهیدی به عنوان رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور معرفی شد. در بخشی از این حکم آمده است: «باتوجه به تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی به‌ موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور منصوب می‌شوید.» شهیدی پیش از این سرپرستی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور را برعهده داشت .

 

ارسال نظر