اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۴۰

هشتگ ایجاد بحران در بازار خودرو

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت راهکار مقابله با تحریم‌ها را تسهیل امور و اعتماد به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: دشمن روزانه چندین هزار هشتگ در فضای مجازی در مورد خودرو و سایر کالاهایی که ظرفیت بحران‌سازی دارند، ایجاد می‌کند تا بازار خودرو را به هم بریزد. رضا رحمانی در نشست ستاد تنظیم بازار با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری تدابیر لازم برای تامین نیازهای مردم افزود: در شرایط فعلی تمامی دستگاه‌ها باید تمام وقت فعال باشند؛ چنانکه به معاونین خود دستور داده‌ام اگر نیاز باشد 24 ساعته در وزارتخانه بمانند و برای حل مشکلات و اجرای برنامه‌ها وقت بگذارند. او با بیان اینکه دشمن در کنار جنگ اقتصادی، جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی راه انداخته است، گفت: در دوران جنگ تحمیلی با وجود آنکه وضعیت اقتصادی و درآمدهای کشور به مراتب بدتر از امروز بود، اما جنگ روانی علیه کشور وجود نداشت که این مساله، کار مدیریت را ساده‌تر می‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید با تدابیر لازم و اطلاع‌رسانی صحیح، تبلیغات دشمن را بی‌اثر کرد، گفت: واقعیت‌های کشور باید به مردم اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه اگر مردم در جریان امور باشند با مسوولان همراهی خواهند کرد و شرایط را درک می‌کنند. به گفته رحمانی، دشمن در فضای مجازی به گونه‌ای فضاسازی می‌کند که گویی مسوولان به مشکلات مردم توجهی ندارند، در حالی که اینگونه نیست و مسوولان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته‌اند. او راه مقابله با تحریم را تسهیل امور و اعتماد به مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: در این فضا برخی اعتقاد دارند با تسهیل امور، امکان ظهور بابک زنجانی‌ها بیشتر می‌شود و از این بابت ترس دارند که در این مورد، دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت لازم را انجام دهند و با سوءاستفاده‌کنندگان احتمالی برخورد کنند.

توقف تولید پراید در دست بررسی است

ایسنا| رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت که تاکنون به جز 8خودرویی که اعلام شد، نام هیچ خودرویی برای توقف تولید اعلام نشده و توقف تولید پراید نیز هنوز در دست بررسی است. نیره پیروزبخت، درباره وضعیت تصویب استانداردهای 85‌گانه خودرو، تأکید کرد که تاکنون تصمیمی برای توقف خط تولید هیچ خودرویی اتخاذ نشده و تصویب این استانداردها هنوز در دست بررسی است. او افزود: برخی از این خودروها برای آزمایش باید به کشورهای دیگر فرستاده شود که در این زمینه به دلیل اعمال تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم. پیروزبخت در پاسخ به اینکه آیا تولید پراید در سال جاری متوقف می‌شود یا خیر، اظهار کرد: این مساله در دست بررسی است و نتیجه قطعی آن مشخص نشده است. او افزود: در شورای عالی استاندارد تصویب شده که گزارش‌های فصلی از وضعیت خودروها به این شورا ارایه شود.

پایان عرضه گوشت تنظیم بازاری

فارس | مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه گوشت تنظیم بازاری پایان یافته و توزیع گوشت وارداتی با ارز نیمایی تابع شرایط عرضه و تقاضاست. محمد قبله در مورد خبری مبنی بر تخصیص 4 کیلوگرم گوشت تنظیم بازار به سرپرستان خانوار، گفت: براساس آخرین تصمیمات کارگروه تنظیم بازار واردات گوشت از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کرده و توزیع آن هم تابع شرایط عرضه و تقاضا است. مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر گوشت تنظیم بازاری توزیع نمی‌شود، گفت: در دوره‌ای که گوشت تنظیم بازاری توزیع می‌شد، هر فردی از اعضای خانواده می‌توانست با ارایه کارت ملی سرپرست خانواده اقدام به دریافت 4 کیلوگرم گوشت به قیمت مصوب کند. او با تاکید بر اینکه عرضه گوشت تنظیم بازاری متوقف شده است، گفت: در حال حاضر گوشت‌های موجود در بازار از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود، ضمن اینکه بخشی از گوشت مورد نیاز از این پس از طریق واردات با ارز نیمایی تامین می‌شود.

راهکار صندوق ضمانت برای پوشش ریسک

ایلنا| مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: در حوزه صدور ضمانتنامه و بیمه‌نامه هیچ مشکلی برای کشورهای آفریقایی نداریم و پس از اعتبارسنجی خریداران آفریقایی بیمه‌نامه‌ها را صادر می‌کنیم. در مورد ضمانتنامه برای خدمات فنی مهندسی ما این آمادگی را داریم که در کنار سیستم بانکی با توجه به مشکلات تحریم این ضمانتنامه‌ها را صادر کنیم که تا به امروز چندین ضمانتنامه صادر شده و کارفرماها نیز آن را پذیرفتند. افروز بهرامی درخصوص آخرین روند صدور ضمانتنامه برای صادرکنندگان با توجه به تحریم‌ها گفت: عدم تمدید معافیت فروش نفت بطور حتم بر روند اقتصاد کشور تاثیرگذار است اما ما امیدواریم با همکاری و همدلی که بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد این مساله را جبران کنیم. او ادامه داد: ما در سال 96 که در فروش نفت مشکلی نداشتیم سهم نفت از بودجه عمومی دولت سه درصد بود و از کل بودجه 12درصد و در سال 97 که تحریم‌ها شدت گرفت سهم نفت 11درصد شد این درحالی است که من فکر می‌کنم اصلی‌ترین مشکل بسته شدن خطوط ارتباطی بین بانکی است که این مساله نیز با تمهیداتی که بانک مرکزی در نظر گرفته حل خواهد شد. ضمن آنکه ماهم در کنار سیستم بانکی می‌توانیم به فعالان تجارت بین‌الملل کمک کنیم.

 

ارسال نظر