اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۰:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۴۲۴۵۷

جزییات برنامه‌ 98 ستاد مبارزه با قاچاق

خبرگزاری فارس | سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر پیشگیری در امر مبارزه با قاچاق کالا، گفت: مبارزه با قاچاق پوشاک و دخانیات جزو اولویت‌های ستاد است .حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره برنامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری، گفت: برنامه امسال ستاد مبارزه با قاچاق مانند سال گذشته، اولویت دادن به موضوع پیشگیری است و در کنار این کار هر کدام از حوزه‌های تخصصی در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های خود برخوردارند.سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: براین اساس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه خود را تا پایان سال گذشته با دستگاه‌های مختلف نهایی کرده و برنامه و انتظارات ستاد از دستگاه‌های مختلف به آنها اعلام شده است. وی در رابطه با برنامه ستاد برای مبارزه با پوشاک قاچاق اظهار کرد: برنامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مبارزه با پوشاک محرز قاچاق مانند سال گذشته ادامه دارد، اما این برنامه امسال با اولویت‌ استانی اجرا می‌شود.دهقانی‌نیا همچنین در رابطه با برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات عنوان کرد: برنامه مبارزه با قاچاق دخانیات در دفتر پیشگیری با مبارزه با قاچاق دخانیات جزو برنامه‌های اولویت‌دار ستاد است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد کشفیات دخانیات قاچاق در 10 ماهه سال 96 گفت: طی این مدت میزان کشفیات 696 میلیون و 718 هزار و 983 نخ بوده که این میزان کشفیات در 10 ماهه سال 97 به 507 میلیون و 735 هزار و 661 مورد رسید که با رشد منفی 27 درصد مواجه بوده است. او اظهار کرد: برای مبارزه با قاچاق محصولات دخانی در سال 98 سامانه‌های مورد نظر طراحی و استقرار یافته و اگر شرکت دخانیات همکاری‌ لازم را انجام دهد می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

تاثیر کمبود برق بر تولید فولاد

فارس|عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه سیل تأثیر قابل توجهی بر تولید فولاد کشور نخواهد داشت، گفت: بحثی برای افزایش قیمت فولاد در داخل مطرح نیست. محمدرضا شهرستانی با بیان اینکه در حال حاضر با مازاد تولید فولاد نسبت به میزان تقاضای داخلی روبرو هستیم، اظهار کرد: اختلاف قیمت زیادی بین فولاد عرضه شده در داخل و محصول صادراتی وجود دارد، به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان مایل هستند محصولات خود را صادر کنند. او ادامه داد: به منظور ایجاد شرایط پایدار در بازار فولاد، نباید فشار دستوری برای تامین نیاز داخل با قیمت پایین وجود داشته باشد، بلکه قیمت داخلی نیز باید نزدیک به نرخ صادراتی تعیین شود.  او ادامه داد: البته برنامه‌ریزی تولید فولاد برای سال جاری حدود 28 میلیون تن بود، اما با توجه به احتمال قطعی برق طی تابستان سال جاری (حادتر از سال قبل) به دلیل عدم افتتاح نیروگاه‌های جدید با وجود برنامه‌ریزی قبلی، رقم پیش‌بینی شده برای سال جاری محقق نخواهد شد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به تولید 25 میلیون تن فولاد خواهیم رسید. شهرستانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد در داخل 5 هزار تومان و هر کیلو ورق گرم 6 هزار تومان است، گفت: در شرایط فعلی هر تن میلگرد بیش از 500 دلار و هر تن ورق گرم بیش از 600 دلار صادر می‌شود. او تاکید کرد: برای ایجاد ثبات در بازار فولاد، قیمت داخلی ورق باید حدود 10 هزار تومان و قیمت میلگرد حدود 8500 تومان باشد. عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد در ادامه با بیان اینکه بحثی برای افزایش قیمت فولاد در داخل مطرح نیست، اظهار کزد: با قیمت‌های فعلی نیز مصرف‌کنندگان برای خرید با مشکل روبه‌رو هستند.

5 رویداد ترویجی برای توسعه ظرفیت‌های تولیدی در عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری ۵ رویداد ترویجی برای توسعه ظرفیت‌های مزیت‌دار تولیدی ایران در عراق طی ۳ ماه اول سال 98 خبر داد. ناصر بهزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «صنایع پلاستیک، بسته‌بندی، ساختمانی، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی» که محصولات آنها مورد اقبال و تقاضای عراق است در قالب نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران پیش‌بینی شده که در دوره زمانی ۲۶ فروردین تا ۸ خرداد ۹۸ در بغداد اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله اهداف مورد نظر در اجرای رویدادهای مذکور علاوه بر بازاریابی محصولات تولید ایران، پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف از جمله تشکیل نشست‌های تخصصی و ایجاد گروه‌های مشترک تجاری - تولیدی و مذاکره با مقامات ذی‌ربط دولتی و خصوصی عراق به منظور افزایش هرچه بیشتر تعاملات بازرگانی دو طرف خواهد بود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: در نمایشگاه‌های مذکور مجموعا ۱۵۰ واحد تولیدی از ایران کالاهای صادراتی خود را در فضایی معادل 2 هزار متر مربع ارایه و نسبت به پایش بازار و برنامه‌ریزی جهت نفوذ یا تقویت حضور در بازار عراق برای کشور اقدام خواهند کرد. بهزاد تصریح کرد: مجموع سهم محصولات مورد اشاره در سبد صادرات غیرنفتی ایران به عراق ۵۵ درصد بوده و در حال حاضر برابر ۵ میلیارد دلار سالانه می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد، اما برنامه‌ریزی پلکانی برای افزایش میانگین سالانه ۲۵ درصد صرفاً در 5 بخش یاد شده می‌تواند صادرات کشور به عراق را براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده تا افق ۱۴۰۰ افزایش داده و موجب کسب جایگاه برتر ایران در تأمین و عرضه شود.

 

ارسال نظر