اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۳۶۵

تامین سیمان مورد نیاز مناطق سیل زده

تسنیم|دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سیل موجب افزایش قیمت سیمان نخواهد شد و حتما تمهیداتی برای مناطق سیل زده اندیشیده می‌شود تا مردم از این بابت دچار مشکلی نشوند. عبدالرضا شیخان در خصوص تاثیر سیل اخیر بر مصرف سیمان داخلی، اظهار کرد: سیل اخیر، اتفاق ناگواری بود و امیدواریم دیگر هرگز شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم. اما متاسفانه در این حادثه، خسارت‌هایی به جا ماند و بازسازی مناطق آسیب دیده، مصرف سیمان داخلی را افزایش خواهد داد. او افزود: احداث هر متر مربع مسکونی تقریبا 150 کیلوگرم تقاضای سیمان ایجاد خواهد کرد. با توجه به اخبار منتشر شده و تعداد واحدهای آسیب دیده، به نظر می‌رسد بازسازی ساختمان‌ها نیازمند حدود 375 هزار تن سیمان خواهد بود.

 به گفته شیخان، بنیاد مستضعفان قرار است کمک‌هایی برای بازسازی، سیمان رایگان در اختیار این مناطق قرار دهد. کما اینکه در زلزله کرمانشاه هم بنیاد مستضعفان از طریق شرکت‌های زیرمجموعه، بخشی از سیمان را رایگان تامین کرد. برهمین اساس انجمن صنفی صنعت سیمان در حال تشکیل ستاد بحران است تا از این طریق بتوان تامین سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده را به نحوی ساماندهی کرد که با کمک بنیاد مستضعفان بتوان از سیل‌زدگان حمایت کرد و از بار مشکلات مردم کاست و هم هزینه ناشی از تامین سیمان مناطق سیل‌زده را بین کل صنعت سیمان تقسیم کرد. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: سیل موجب افزایش قیمت سیمان نخواهد شد و حتما تمهیداتی برای مناطق سیل زده اندیشیده خواهد شد تا مردم از این بابت دچار مشکلی نشوند.

فروش فوری تنظیم بازار محصولات ایران خودرو

تسنیم|مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از هفته جاری خبر داد. اهورا گلیاری ضمن بیان این خبر گفت: طرح فروش فوری تنظیم بازار که در اسفندماه سال گذشته اجرا شد اثرات بسیار مطلوبی بر قیمت‌های بازار گذاشت، به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال به سمت تعادل حرکت و التهاب ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان فرونشانده شد و شرایط بازار به ثبات قابل قبولی رسید.

او افزود: اثرگذاری طرح فروش فوری به دلیل مداوم بودن و قیمت‌گذاری محصولات بر اساس حاشیه بازار است و بر همین اساس در سال 98 نیز این طرح با هدف تنظیم و کنترل قیمت بازار و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت تا مشتریان نهایی محصولات نیز از خدمات فروش ایران خودرو رضایتمندی بالاتری داشته باشند و از مزایای طرح بهره‌مند شوند. گلیاری در پایان اضافه کرد: زمان دقیق اجرای شرایط فروش فوری، پیش از آغاز، اطلاع‌رسانی خواهد شد و مشتریان می‌توانند از طریق سایت فروش اینترنتی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

کمک ۵۰ میلیاردی بخش خصوصی به سیل‌زدگان

اتاق تهران |رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: فعالان بخش خصوصی در گام عملی برای کمک به سیل‌زدگان، مبلغ نقدی ۵۰ میلیارد تومان و انواع کمک‌های غیرنقدی اختصاص دادند.

 مسعود خوانساری در نشست هم‌اندیشی بخش‌خصوصی برای کمک به سیل‌زدگان کشور گفت: این آغاز راه است و در ادامه، هم کمک‌های نقدی و غیر نقدی را ادامه خواهیم داد و هم در بازسازی مناطق سیل زده، زیرساخت‌ها و خانه‌های آسیب دیدگان از سیل حضور پررنگ خواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران هدفمند کردن کمک‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور را یکی از دلایل تشکیل ستاد بحران در اتاق تهران بیان کرد و گفت: علاوه بر مسوولیت بزرگی که اتاق بازرگانی تهران در حوزه‌های اقتصادی برعهده دارد، این اتاق تلاش کرده است تا در بعد مسوولیت اجتماعی نیز نقش خود را ایفا کند.

او افزود: از این رو به دنبال اتفاق ناگوار سیلاب اخیر که در مناطق وسیعی از کشور رخ داده است، اتاق تهران پیش قدم شده و قصد دارد با مرکزیت این اتاق، کمک‌های خیرخواهانه فعالان اقتصادی و بنگاه‌های بخش خصوصی را با هماهنگی نهادهای امدادگر کشور به دست هموطنان آسیب دیده از سیل برساند. خوانساری با بیان اینکه اتاق تهران پیش از این، کمک یک میلیارد تومانی برای جبران بخشی از خسارات هموطنان گرفتار در سیلاب را تخصیص داده است، افزود: بیمارستان بازرگانان تهران نیز آماده پذیرش و درمان آسیب‌دیدگان مناطق سیل زده است. او گفت: اتاق تهران با همراهی تشکل‌ها و فعالان اقتصادی پس از فروکش سیلاب در مناطق آسیب‌دیده، در کنار هموطنان این مناطق برای بازسازی امور زیربنایی و بازسازی‌ها خواهد بود.

 

ارسال نظر