اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۳۸۰

رساندن گوشت به جامعه هدف با تعاونی‌ها

فارس|مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت با تاکید بر اینکه روش توزیع گوشت قرمز تغییر نکرده است، گفت: برای جلوگیری از بی‌نظمی‌ها در توزیع گوشت قرمز، بخشی از توزیع این کالا از طریق تعاونی‌ها و اتحادیه‌های کارگری و کارمندی انجام می‌شود. محمد قبله درباره نحوه توزیع گوشت قرمز گفت: از روز اول که شرایط توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم دچار اختلال شد، مقرر شد برای نظم دهی در توزیع، توزیع گوشت قرمز را به سمت جامعه هدف سوق دهیم. مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: البته توزیع گوشت قرمز در جامعه هدف بدین معنا نیست که فقط گوشت در بین اقشار شناسایی شده به عنوان جامعه هدف توزیع شود و به سایر اقشار تعلق نگیرد. او با اشاره به برخی بی‌نظمی‌ها و صف‌های طولانی برای دریافت گوشت قرمز گفت: بعد از اینکه توزیع گوشت قرمز به وزارت صنعت محول شد، تمام تلاش ما برای توزیع هر چه بهتر آن بود، بنابراین با شناسایی جامعه هدف و توزیع از طریق شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های کارگری و کارمندی سعی کردیم تا حجم مراجعه به فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار را کاهش دهیم.

او اظهار کرد: در حال حاضر هم شرایط توزیع گوشت قرمز تغییر نکرده است و این محصول همچنان در میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه زنجیره‌‌ای شهروند برای اینکه تمامی اقشار جامعه به این گوشت دسترسی داشته باشند، توزیع می‌شود، اما با شناسایی جامعه هدف کم‌کم توزیع را به سمت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها سوق داده‌ایم، تا آنها بین کارکنان خود توزیع کنند. قبله اظهار کرد: بنابراین طبیعی است که هر چقدر توزیع گوشت در مراکز دیگر از جمله اتحادیه‌های کارگری و کارمندی و تعاونی‌ها افزایش یابد بار مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر مراکز کمتر می‌شود. او افزود: برنامه وزارت صنعت رساندن گوشت با کمترین بی‌نظمی به جامعه هدف است و اگر به این نتیجه رسیدیم که همه اقشار را از طریق تعاونی‌ها پوشش دهیم، اصراری به توزیع گوشت از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای نداریم.

مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای قطع توزیع گوشت قرمز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار نداریم، اما تمام تلاش خود را برای رساندن گوشت به جامعه هدف از طریق مراکز دیگر انجام می‌دهیم. او افزود: قطعا تا زمانی که در جامعه افرادی وجود دارند که از طریق تعاونی‌ها و سایر مراکز مدنظر ما نمی‌توانند گوشت خود را تامین کنند، ما توزیع را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار ادامه خواهیم داد.

تشکیل 274 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در بهمن ماه

شاتا|در بهمن ماه سال جاری پرونده تخلف مراکز عرضه در سطح خرد و کلان به ارزش بیش از 274 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است. در همین مدت تعداد 38 هزارو 423 مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح خرد و کلان صورت گرفته و از این تعداد 883 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 274 میلیارد ریال تشکیل شده است.

دربازه زمانی مورد اشاره، استان تهران با 7391 مورد بازرسی و 126 مورد تشکیل پرونده و استان مرکزی با بیش از 181 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند. بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با گروه‌های محصولات صنایع شیمیایی با 180 میلیارد ریال، لباس و متفرعات لباس با 37 میلیارد ریال، خمیر چوب، کاغذ یا مقوا با 11 میلیارد ریال، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 11 میلیارد ریال و لوازم خانگی با 10 میلیارد ریال است. گفتنی است این آمار با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت توأمان از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، استخراج شده است. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به عنوان تنها دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار فعالیت می‌کنند.

محورهای همکاری تجاری  با عراق

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همکاری‌های صنعتی و تجاری ایران و عراق گسترش می‌یابد و ایران در احیای صنایع عراق بعد از داعش مشارکت خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در سفر خود به عراق که مقدمه‌ای بر سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به‌دعوت رییس‌جمهور و نخست وزیر عراق بوده، طی نشست‌هایی با همتایان خود، زمینه‌های توسعه همکاری‌های صنعتی و تجاری دو کشور و نیز محورهای مهم تفاهم‌نامه‌ای را که میان وزرای دو کشور به امضا خواهد رسید، بررسی کرد.

محمدرضا مودودی در دیدار با مکی، معاون وزیر صنایع عراق، در خصوص موافقت کلی در زمینه بازسازی و احیای صنایع عراق ناشی از جنگ با داعش، زمینه‌های صنعتی و تجاری مناسب جهت سرمایه‌گذاری و احداث شهرک‌های صنعتی مشترک با سرمایه‌گذاری دو طرف در محدوده مرزهای دو کشور و مطابق با قوانین جاری دو همسایه گفت‌وگو کرد. او همچنین در نشست خود با عادل دستیار ویژه وزیر تجارت عراق در مورد بندهای توافقنامه به‌ویژه در بخش زیرساخت‌ها نظیر روابط بانکی، حمل‌ونقل، استاندارد، ثبت محصولات به‌ویژه دارو، روادید و تسهیلات تجاری نظیر امکانات مورد نیاز گمرکات مرزی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

ارسال نظر