اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۷۰

تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن

شاتا| معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های جدی وزارتخانه، تامین مالی از بازار سرمایه برای بخش صنعت و معدن است. سعید زرندی گفت: جلسات متعددی با مدیران بورس برگزار کرده‌ایم و مصمم هستیم تا بتوانیم شرکت‌های بیشتری وارد بازار بورس کنیم. او افزود: با توجه به محدودیت‌ها در منابع مالی در سال 98 و آسیب افزایش قیمت در سال 97 برای واحدهای تولیدی، طبیعی است که نیاز به وحدت رویه با هدف اشتغالزایی برای حل مشکلات تولیدی داریم. زرندی تاکید کرد: حفظ و تثبیت اشتغال مطابق اهداف پیش‌بینی شده در بودجه 98 در برنامه‌های اصلی است و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های حمایتی تولید را رونق و اشتغال را افزایش دهیم. او تصریح کرد: در سال 97 با نگاه و رویکرد نوآورانه در تبصره 18، تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد، بازسازی صنایع موجود و سرمایه در گردش در اهداف حمایتی دولت قرار گرفته بود.  معاون طرح و برنامه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از مواردی که در بودجه سال 98 دیده شده است، افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری برای حمایت بیشتر از تولید است. زرندی تاکید کرد: سال 98 را با نگاهی نو به تولید و اشتغال دنبال می‌کنیم و چیزی که برای ما مهم است اینکه از صنعتی حمایت کنیم که بازار داشته باشد. او توضیح داد: در مجموع 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال صنعتی درنظر گرفته شده و هزار میلیارد هم سود تسهیلات مصوب شده است. رییس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عارضه یابی و بخش مشاوره برای صنعت از دیگر موضوعاتی است که در قالب تبصره 18 برای تولید دیده شده است. زرندی افزود: یارانه تسهیلات برای شروع به کار و حرکت اولیه بخش خصوصی است و در مراحل بعدی باید سرمایه بخش خصوصی کارساز باشد. او گفت: چنانچه دولت بتواند به دو صورت حمایت نقدی و قانونی به کمک بخش خصوصی بیاید، می‌تواند نگاه‌ها را به بخش خصوصی معطوف کند. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ایام سخت بهتر می‌توان همکاری کرد و کارهای بزرگ‌تری انجام داد.

برنامه‌های وزارت صنعت برای حمایت از تولید ملی

تسنیم| معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های این وزارتخانه در بحث مربوط به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بسیار متنوع و متعدد است. فرشاد مقیمی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: معرفی کالاهای ساخت داخل به مردم از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در راستای تحقق شعار سال بوده است. او همچنین اظهار کرد: واقع مطلب اینکه در خیلی از زمینه‌ها مردم باید شناخت کافی نسبت به منشأ ساخت کالاها اعم از داخلی یا خارجی داشته باشند و همینطور توجه کنند به اینکه استفاده از کالای ایرانی چه مزیت‌های برای اشتغال و اقتصاد کشور دارد. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این بحث از سال گذشته با کمپین حمایت از کالای ایرانی در سطح کشور آغاز و دستاوردهای خیلی خوبی نیز به همراه داشت به نحوی که در برخی از رشته‌ها تا 30 درصد خرید‌ها افزایش پیدا کرد. او در ادامه افزود: این روند همچنان به لحاظ مباحث فرهنگی در کشور ادامه دارد. مقیمی اظهار کرد: وزارت صنعت همکاری‌های خیلی خوبی در جهت حمایت از کالاهای ایرانی و معرفی محصولات ساخت داخل با صدا و سیما به خصوص شبکه ایران کالا، رادیو اقتصاد و دیگر رسانه‌ها داشته است. او گفت: حال اگر مردم اعتماد و اطمینانی به کالای ایرانی می‌کنند باید برخی از اقدامات از سمت تولید نیز آغاز می‌شد. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این اقدامات نیز بیشتر مربوط به ارتقای کیفیت کالاهای ساخت در صورت پایین بودن کیفیت به نسبت محصولات مشابه خارجی بود.

بازار داغ فروش قطعات تقلبی خودرو

تسنیم| رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض یا تعمیر آنها به صرفه نیست. علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبرو هستیم، اظهار کرد: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است. او با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: در حال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شرکت‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی که این کمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت خود در بازار هستند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند. نیک‌آیین با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتا تمرکز خود را به خرید قطعات ایرانی کنند، افزود: با توجه به شرایط تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به کشور ندارند. اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

 

ارسال نظر