اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۱:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۵۱۹

وضعیت کیفیت خودروها مشخص شد

شاتا| بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری، پرستاره‌های رده‌های کیفی در آذرماه سال جاری مشخص شدند و 16 خودروی سواری 4 ستاره کیفی را دریافت کردند. در دسته قیمتی یک گروه خودروهای سبک- سواری خودروهای پژو 2008 و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا 3 و در دسته قیمتی 2 کیاسراتو، هیوندای i20، هیوندای accent و هاوال h2 موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شدند. در دسته قیمتی سه، خودروهای b30 و چانگان cs35 و در دسته قیمتی 4 خودرو‌های رنو ساندرو اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، پژو 207 اتوماتیک، پارس تندر، پژو 207 و آریو دنده‌ای، 4 ستاره گرفتند. اما در دسته قیمتی 5 هیچکدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و خودروهای سایپا ایکس 111، سایپا ایکس 131، سایپا ایکس 132 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو، دو ستاره کیفی گرفتند . در بخش وانت و در دسته قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون سه ستاره گرفت و در دسته قیمتی 2، وانت تندر 3 ستاره دریافت کرد . در گروه خودروهای سنگین – مینی‌بوس نیز، ون مسافری وانا و در گروه اتوبوس، اتوبوس بین شهری، اسکانیا درسا 4 ستاره گرفتند . همچنین درگروه کامیونت، ‌کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیونت هیوندای HD65 و کامیونت ایسوزو NMR85 و در گروه کامیون، کامیون ایسوزو NPR75M و ایسوز FVR موفق به دریافت 4 ستاره شدند. اما درگروه کشنده‌ها نیز کشنده ولوو FH500، کشنده اسکانیا R500 و کشنده اسکانیا R440 موفق به دریافت 4 ستاره شدند.

هزینه تولید در ایران  50 درصد کمتر از چین

تسنیم| محمد واعظی، عضو اتاق بازرگانی اصفهان امروز در نشست خبری همایش راهکارهای عملی صادرات به بازارهای هدف اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات صادرات امروز کشور عدم طرح و برنامه‌ریزی برای صادرات، عدم تولید و تهیه به موقع کالا، عدم مداومت و ثبات در ارایه محصول یا خدمات، عدم آشنایی با بازارهای هدف، تولید بی‌کیفیت و ابزارهای نامناسب برای بازاریابی، تبلیغات و وصول مطالبات است که این مسائل هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. وی افزود: ابزارهای نوین پرداخت پول نیز یکی از روش‌هایی است که می‌توان از آن بهره گرفت و بازرگانان کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند. رایزن‌های ایران باید لیستی از تجار کشورهای هدف تهیه کنند تا بازرگانان ما از این طریق بتوانند با خیال آسوده اقدام به تجارت کنند اما این موضوع توسط رایزن‌های ایران برخلاف سایر کشورها انجام نمی‌شود. عضو اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: مشکلات خارجی نیز مانند حمل و نقل، تعهد ارزی و دریافت پول وجود دارد اما باید توجه داشت که این مسائل باعث عدم تجارت نمی‌شود و در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نیز از روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها مانند استفاده از کشور ثالث بهره می‌گرفتیم. واعظی گفت: با توجه به نرخ فعلی ارز در ایران و هزینه‌های کمی که در تولید داریم صادرات ما در شرایط فعلی کاملا رقابتی است، بطوری که در شرایط فعلی هزینه تولید در ایران نصف چین است. در این شرایط اما باید بازرگانان توجه داشته باشند شروع کردن یک کار صادراتی بهتر از آن است که صبر کرد تا همه مشکلات حل شود و بعد اقدام کرد و با وجود مسائل موجود نباید امر صادرات کنار گذاشته شود. وی یادآور شد که به خاطر وضع مجدد تحریم‌ها رتبه سهولت کسب و کار ایران از 110 به 128 رسید اما باید توجه داشت که این شرایط در گذشته نیز وجود داشت.

توصیه اتاق تهران  به نامزدهای انتخاباتی

پایگاه خبری اتاق تهران| رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام در اتاق تهران به سهولت در حال انجام است از نامزدهای انتخابات پارلمان بخش خصوصی پایتخت خواست که برای اجتناب از هرگونه مشکلی زودتر کار ثبت‌نام خود را انجام دهند. ابراهیم بهادرانی با بیان اینکه تاکنون (ظهر روز شنبه 22 دی ماه) 36 نفر ثبت‌نام قطعی داشته‌اند، گفت: طی این مدت افرادی نیز به محل ثبت‌نام مراجعه کرده و مدارک و شرایط خود برای ثبت‌نام قطعی را بررسی و راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده‌اند. بهادرانی با بیان اینکه ثبت‌نام از نامزدها برابر روال عادی قانونی در حال انجام است، افزود: توصیه ما به نامزدهای انتخابات این است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی، مدیریت زمان داشته باشند و با در نظر گرفتن تمامی شرایط برای ثبت‌نام در مهلت قانونی اقدام کنند. رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران اعلام کرد که برابر آنچه در آیین‌نامه موجود است 40 نفر از بین بخش خصوصی برای حضور در هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با رأی اعضا انتخاب می‌شوند که 16 نفر از بخش بازرگانی، 14 نفر از بخش صنعت، 4 نفر از بخش معدن و 6 نفر از بخش کشاورزی خواهند بود. ثبت‌نام نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور از سه‌شنبه 11 دی ماه آغاز شده و هیات‌های نظارت که امور اجرایی برگزاری انتخابات را در استان‌ها برعهده دارند. بنابر اطلاعیه‌ای که انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی منتشر کرده است، ثبت‌نام از متقاضیان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 26 دی ماه ادامه دارد.

 

 

 

ارسال نظر