3 توصیه بنیانگذار صنایع نوین ایران به اتاقی ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۷۸

یادمان رضا نیازمند، بنیانگذار سازمان گسترش و نوسازی ایران و چهره ماندگار صنعت و اقتصاد ایران در اتاق تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، در ابتدای این مراسم، مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران طی سخنانی، چهره‌هایی نظیر مرحوم رضا نیازمند را به مثابه گنجینه‌ای ارزشمند برای کشور توصیف کرد و گفت: ما گنجینه‌هایی در کشورمان داریم که یا آنان را دیر شناختیم و اگر هم به موقع به مقام ارزشمند آنها پی بردیم به نحو شایسته از این افراد تقدیر نکردیم.

او در ادامه با اشاره به اهتمام اتاق تهران برای قدردانی از نام‌آوران عرصه تولید و تجارت در مراسم سالانه امین‌الضرب گفت: دو سال است که اتاق بازرگانی تهران مراسم امین‌الضرب را برگزار می‌کند. در سال نخست برگزاری این همایش، یکی از کسانی که به‌واسطه فعالیت‌هایش در اقتصاد ایران و توسعه صنعتی کشور نقش برجسته و اثرگذاری داشت، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد، مرحوم رضا نیازمند بود.

ایشان در آن زمان به دلیل شدت گرفتن بیماری و کهولت قادر نبود در همایش حضور پیدا کند و من شخصاً به منزل ایشان رفتم و لوح و نشان امین‌الضرب را تقدیم ایشان کردم.

رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه مرحوم نیازمند سه توصیه را خطاب به او مطرح کرده است، درباره این سه توصیه چنین گفت: نخستین توصیه ایشان این بود که اتاق بازرگانی روز به روز فعال‌تر شود و افراد بیشتری را به عضویت درآورد؛ چرا که هر چه اتاق اعضای بیشتری داشته باشد، اثرگذاری بیشتری دارد و توان مطالبه‌گری‌اش تقویت خواهد شد.

ایشان در ادامه تشکیلات اداری و بروکراسی را مانع توسعه کسب و کارها دانست و توصیه کرد که اتاق‌های بازرگانی باید نسبت به کاهش بروکراسی در درون خودشان اقدام کنند و از دولت همچنین مطالبه‌ای داشته باشند.

خوانساری ادامه داد: سومین توصیه مرحوم نیازمند، آن بود که بخش خصوصی تلاش کند صنایع ایران به نحوی به زنجیره صنایع جهان بپیوندد. این سه نصیحت حاصل سال‌ها تجربه ایشان بود که باید به آن توجه کنیم.

 

 

ارسال نظر