اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۸۵۳

تغییر در سازمان حمایت

شاتا| طی حکمی از سوی رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شد. وزیر صنعت، در حکم ‌انتصاب عباس تابش به عنوان معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آورده است: با توجه به سوابق و توانمندی و شایستگی‌های ارزشمند جنابعالی و به استناد صورتجلسه مورخ 11/۹/97مجمع عمومی عادی (به‌طور فوق‌العاده) سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایران به موجب این حکم به سمت «معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» منصوب می‌شوید تا ضمن بهره‌گیری از توان فکری و مدیریتی مدیران و کارشناسان سازمان و تشکل‌های مردم نهاد تخصصی، در چارچوب اساسنامه و شرح وظایف مقرر و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور نسبت به برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اصولی در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نظارت و کنترل قیمت کالا و خدمات، انجام فعالیت‌های کارشناسی و نظارت اثربخش بر بازار، همسو و هماهنگ با برنامه‌های اجرایی معاونت بازرگانی داخلی اهتمام ورزید. از آن‌سو، رضا رحمانی در معارفه عباس تابش مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولید کنندگان تاکید کرد: هر کجا گلوگاه و حلقه مفقوده داریم و باید تصمیم درستی بگیریم سازمان حمایت به عنوان کنترل‌گر عمل کند. او افزود: امروز شرایط جدیدی داریم و کشور در مقطع حساسی است چرا که مهم‌ترین رسالت امروز برای ما حفظ تولید و اشتغال و بازار موجود است و مهم‌ترین برنامه دولت که رییس‌جمهور هم بر آن تاکید دارد همین مساله است که وظیفه اصلی نیز بر دوش این وزارتخانه نهاده شده است. به گفته رحمانی، با توجه به اهمیت تولید مولد اعم از صنعتی و معدنی که به این وزارتخانه سپرده شده، بنده هم چند کارگروه در این راستا تشکیل داده‌ام که بطورمنظم تشکیل جلسه می‌دهد. او به تامین مواد اولیه به عنوان مساله اساسی و کلیدی اشاره کرد و گفت: بخشی از وظایف سازمان حمایت به تامین این بخش بر می‌گردد و بخشی هم در تنطیم بازار و تامین مایحتاج مردم که در این زمینه هم کارگروه‌های ویژه تعریف کرده ایم چرا که اگر تولید را حفظ کنیم قدم مهمی در تنظیم بازاراست. رحمانی ادامه داد: دولت هم در بودجه امسال و سال آینده تامین ارز دولتی و یارانه‌ای را بدین منظور پیش بینی کرده است و ارز حاصل از صادرات هم عینا به بخش تولید و نیازمندی‌های تولید و مردم تزریق می‌شود. او تاکید کرد: حفظ تولید و بازار اساس کار است و هر بخشنامه و تصمیمی باید در این مسیر باشد، رسالت اصلی سازمان حمایت این است که از بازار و تولید مراقبت کند و در این زمینه دولت هم با همه مشکلات در این زمینه حامی تولید است . رحمانی از انتقال ثبت سفارش از تهران به استان‌ها طی چند روز آینده خبر داد و افزود: یکی از کارهای دوره جدید تفویض از وزیر به معاونت‌ها و از تهران به شهرستان و حتی تشکل‌ها است و همه باید مشارکت کنند.

محمدرضا بوترابی رییس مجمع واردات شد

خبرگزاری مهر |با پایان یافتن دوره مسوولیت علیرضا مناقبی، رییس مجمع واردات تغییر کرد. به دنبال پایان دوره ریاست علیرضا مناقبی، هیات مدیره مجمع واردات محمدرضا بوترابی را به عنوان رییس جدید این تشکل انتخاب کردند. مجمع واردات یکی از تشکل‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به شمار می‌رود.

مکانیزم تک محصولی؛ ضعف بزرگ صنایع

پایگاه خبری اتاق تهران| عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است که فعالان صنعتی و صادرکنندگان، مکانیسم تک‌محموله‌ای را در پیش گرفته‌اند که به زیان این صنعت در شرایط رکودی است. مهدی شریفی‌ نیک‌نفس با اشاره به اینکه بازار جهانی روزهای سرد خود را سپری می‌کند، گفت: در چنین شرایطی بازارهای صادراتی ایران به دلیل ضعف صنایع و صادرکنندگان در انعقاد قراردادهای بلندمدت، دچار آسیب‌های بیشتری می‌شود. او گفت: همچنین از جمله معضلاتی که صنعت پتروشیمی ایران در آن گرفتار شده است، عدم عقد قراردادهای بلندمدت با مشتریان خارجی است بطوری که شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در داخل کشور قائل به انجام قراردادهای مستمر و بلندمدت با شرکای تجاری خود نیستند و صرفا به عرضه محصولات به صورت تک محموله، بسنده می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: در صورت عقد قراردادهای بلندمدت و حتی میان‌مدت از سوی شرکت‌های پتروشیمی و صادرکنندگان این بخش با بازارهای بین‌المللی، مشتریان خارجی حتی در شرایط رکود در این بازار نیز موظف به خرید محصولات از ایران می‌شوند و از بازار صادراتی محصولات پتروشیمی ایران از حالت خریدهای مقطعی و فصلی خارج خواهد شد. به گفته او، عمده شرکت‌های پتروشیمی ایران متاسفانه به این رویکرد در بازار جهانی، التزامی ندارند و تنها به فروش‌های مقطعی و کوتاه‌مدت بسنده کرده‌اند، حال آنکه با عقد قراردادهای بلندمدت و ادامه‌دار با مشتریان خارجی، می‌توان عرضه و صادرات محصولات پتروشیمی را در تمامی شرایط حاکم بر بازار جهانی، تضمین کرد.

 

ارسال نظر