اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۹۰

اخبار صادرات چوب ممنوع شد

ایرنا|وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای با هدف تنظیم بازار داخلی، صادرات هرگونه چوب و مصنوعات چوبی را ممنوع اعلام کرد. در این اطلاعیه «انواع مقطوعات چوبی خام، انواع نئوپان و‌ام دی اف خام (MDF)، انواع کاغذ باطله، کاغذ روزنامه به شکل رول یا ورق، انواع کاغذهای اندود نشده، کاغذ سبک اندود شده، دفاتر ثبت و حسابداری و دفتر مشق» جزو اقلام ممنوع صادراتی اعلام شد.

توزیع برخی کالاهای احتکارشده در پایتخت

شاتا|دبیر ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالای استان تهران، از ادامه روند درج اطلاعات مربوط به انبارها خبر داد و گفت: تاکنون تعداد 33 هزار و 500 واحد انبار و مرکز نگهداری کالا در استان تهران در سامانه انبار‌ها ثبت شده است. مجتبی شیرقاضی با اشاره به توزیع کالاهای احتکار شده تصریح کرد: باتوجه به مصوبات ستاد استانی مبارزه با احتکار واختفا کالا، پس از تعیین تکلیف پرونده‌ها از سوی شعب تعزیرات حکومتی، با هماهنگی معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان و اتحادیه‌های ذیربط نسبت به تعیین شبکه توزیع کالا موصوف با نرخ مصوب اقدام شده و تاکنون نیز برخی کالاها نظیر لاستیک در اندازه سبک و سنگین و نیز کاغذ A4 در شبکه‌های تعیین شده، توزیع شده است.

اعلام آمادگی وزیر صنعت برای حضور در مجلس

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: دلیل عدم حضور محمد شریعتمداری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دلیل دریافت دیرهنگام دعوت‌نامه کمیسیون صنایع از وزیر بود. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، مععدن وتجارت با انتشار مطلب فوق اعلام کرد: این دعوتنامه به صورت دستی و در ساعت هفت صبح دیروز در حالی به دفتر وزارتی رسیده که وزیر صنعت در یک برنامه از پیش تعیین شده برای سرکشی از مناطق سیل زده در استان مازندران به سر می‌برد.  شریعتمداری به محض اطلاع از این دعوت در تماس با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و کسب مجوز برای ادامه سفر، در حین سرکشی به مناطق سیل زده تلاش کرد با برخی نمایندگان حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صحبت و اعلام کند که خود را در پاسخگویی به نمایندگان موظف می‌داند و در اولین فرصت برای پاسخگویی به اعضای محترم کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

 

ارسال نظر