اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۱۹

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه استعفا کرد

فارس|بهرام سبحانی از سمت مدیر عاملی شرکت فولاد مبارکه استعفا داد. با موافقت استعفای سبحانی، حمید رضا عظیمیان به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه و محمود اسلامیان به عنوان رییس هیات مدیره تعیین شده‌اند. همچنین محمود اکبری مزرعچه و بهمن عیاررضایی به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه منصوب شدند. شرکت فولاد مبارکه پیش از حضور سبحانی، از ظرفیت تولید 7.4 میلیون تن فولاد برخوردار بود که در حال حاضر این رقم با رشد 40درصدی به 10.3 میلیون تن رسیده است. در همین حال تولید واقعی شرکت نیز با افزایش 38درصدی همراه شد. راه‌اندازی ماشین ریخته‌گری فولاد (شماره 5)، افتتاح کارخانه گندله سازی سنگان و راه‌اندازی توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از‌جمله اقدامات دوره مدیریت سبحانی است.

افزایش صادرات روس‌ها به ایران

تسنیم|در ۶ماهه ابتدایی سال جاری واردات از ترکیه و امارات حدود ۳۰درصد کاهش یافته است. بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد، در 6ماهه نخست سال جاری کشور چین همچنان مهم‌ترین کشور صادرکننده کالا به ایران است، بر این اساس واردات از امارات با رقم 3.1 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 30درصدی مواجه شده است. همچنین در این مدت واردات از کشور ترکیه با رقم 1.1 میلیارد دلار با افت 28درصدی روبرو شده است. این در حالی است که واردات از کشور روسیه با رقم 633 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش تقریبی 100درصدی مواجه شده است.

چین و روسیه جایگزین مناسب شرکت‌های اروپایی

ایرنا|معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های چینی و روسی به عنوان جایگزین‌های خوبی برای شرکت‌های غربی یاد و تاکید کرد: مطمئن باشید پروژه‌های معدن و صنایع معدنی، آخرین پروژه‌هایی خواهند بود که متاثر از مساله تحریم‌ها ممکن است با مشکل مواجه شوند. او تصریح کرد: بومی سازی و داخلی سازی پروژه‌های یاد شده در مقایسه با سایر حوزه‌ها بیشتر بوده، منابع موجود در این بخش منابع پایه هستند و اجناس تولیدی آن محصولات هستند که در اقصی نقاط جهان قابل معامله اند؛ به عبارتی می‌توان در قراردادها به گونه‌ای عمل کرد که مجریان پروژه‌ها، به‌جای پول، جنس از کشورمان خارج کنند.

 

ارسال نظر