اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۴۴۹

معافیت کالاهای اساسی از پرداخت مالیات علی‌الحساب

ایسنا|برخی کالای اساسی از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات قطعی به میزان چهار درصد ارزش گمرکی معاف شدند. موضوع معافیت 21 قلم کالای اساسی که بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات قطعی به میزان چهار درصد ارزش گمرکی معاف شدند را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد. بر این اساس، گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، عدس، نخود، لوبیا، لپه، انواع روغن خام، انواع گوشت قرمز، دام زنده سبک و سنگین، تخم مرغ، انواع دانه‌های روغنی، کره، انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، لاستیک، انواع داروهای انسانی و حیوانی از پرداخت مالیات مذکور معاف هستند.

عراق فرصتی برای صادرات محصولات دارویی

خبرگزاری صدا و سیما| دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، بازار عراق را دارای ظرفیت بالا برای صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی دانست. سید حمید حسینی، با بیان اینکه سهم ما هم اکنون از بازار تجهیزات پزشکی و دارویی عراق حدود 11 درصد است گفت: می‌توانیم با توجه به تخصص و دانش موجود در کشور این سهم را به نحو قابل توجهی افزایش دهیم. او گفت: همچنین در حوزه محصولات فلزی و انواع محصولات فولادی با وجود اینکه ظرفیت بالایی داریم اما از بازار 4 میلیارد دلاری فولاد عراق سهم ما ناچیز است ضمن اینکه سهم ما از بازار خدمات فنی و مهندسی عراق نیز که تا دو سه سال گذشته رشد داشت هم اکنون متوقف شده که اگر در این بخش‌ها سهم خود را به دست آوریم و به صادرات خود در عراق تنوع دهیم حضور ما در عراق در حوزه صادرات پایدار خواهد شد.

حسینی گفت: با این وجود در 6 ماه گذشته صادرات ایران به عراق از 3 میلیارد و 100 میلیون دلار به 4 میلیارد و 165 میلیون دلار رسید که رشدی 31 درصدی را نشان می‌دهد. او افزود: افزایش صادرات و همچنین ورود گردشگران عراقی و به تبع آن ارز آوری ناشی از آن می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران مشخص شد

مهر| در جلسه هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران، با پیشنهاد رییس و رای قاطع اعضای هیات مدیره، جمشید نفر به عنوان دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران انتخاب شد. او دارای سابقه در حوزه فعالیت‌های تشکلی اتاق ایران بوده و همچنین عضویت در هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران طی دوره چهارم، چندین دوره ریاست بر اتحادیه صادرکنندگان روده ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

نگرانی برای تامین گوجه فرنگی وجود ندارد

ایرنا|ییس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: با ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی، مشکلی برای تامین نیاز بازار داخل نخواهیم داشت. اسدالله کارگر افزود: صادرات گوجه فرنگی، تعطیلی بازار در هفته گذشته و افزایش خرید کارخانه‌های تهیه رب گوجه از جمله مسائلی بود که سبب افزایش قیمت و کمبود گوجه در بازار شده بود که این مشکل در حال برطرف شدن است. او تصریح کرد: افزایش صادرات گوجه فرنگی در کنار افزایش تقاضای داخلی آن از سوی کارخانه‌ها عامل بالارفتن بهای این محصول بوده است.

کارگر اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی منتشر شده، در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی به کشورهای مختلف صادر شده است . رییس اتحادیه میوه و تره بار تهران تاکید کرد: در حال حاضر نگرانی برای تامین گوجه بازار وجود ندارد و قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در بازار بین ۴ تا ۵ هزار تومان بسته به نوع کیفیت آن توزیع شده است.

رشد 55 درصدی تولید خودرو در سایپا دیزل

شاتا|شرکت سایپا دیزل در شش ماه نخست سال با تولید 2016 دستگاه از انواع محصولات تجاری، نسبت به تولید 1304 دستگاه در مدت مشابه سال قبل، رشد 55 درصدی تولید را تجربه کرد. این شرکت با رشد تولید و فروش انواع محصولات تجاری در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، توانست ضمن اجرای بخشی از برنامه‌های تدوین شده خود در سال 97، پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. بر اساس این گزارش، کامیون ولوو FH500 با تولید 921 دستگاه، بیشترین تیراژ تولید در بین محصولات سایپادیزل در شش ماهه نخست سال 97 را داشت و پس از آن کامیونت فوتون 8.5 تن با تولید 350 دستگاه و کامیونت فوتون 6 تن خوابدار با تولید 250 دستگاه، سهم بالایی از محصولات تولیدی این مجموعه صنعتی را به خود اختصاص دادند.همچنین، سایپادیزل در شش ماهه نخست سال جاری موفق شد، تعداد 1836دستگاه از انواع محصولات را به مشتریان تحویل دهد که این آمار نسبت به تحویل 1211 دستگاه در مدت مشابه سال 96، نشان از رشد 52 درصدی تحویل محصول به مشتری دارد.

 

ارسال نظر