اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۰۴۶

نتایج ارزشیابی ملی خودروها

ایرنا|   اداره کل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، گزارش ارزشیابی ملی خودروهای تولیدی در مرداد ماه امسال را منتشر کرد که هیچ یک موفق به دریافت پنج ستاره کیفی نشدند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی وزارتخانه یادشده، در گروه خودروهای سواری با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروهای نیومزدا ۳، پژو ۲۰۰۸ و ‌سوزوکی گرند ویتارا چهار ستاره کیفی کسب کرده‌اند. بر اساس این گزاش، کلاس قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان کیا سراتو، ‌هیوندای accent، هیوندای i۲۰ و هاوالH۲ نیز چهار ستاره کیفی دریافت کرده‌اند. حدود قیمتی خودروهای۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی نیز تنها B۳۰ موفق به کسب چهار ستاره شده است. خودروهای پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس و پارس تندر در گروه قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان چهار ستاره کیفی دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، در گروه وانت هیچ‌یک از خودروها نتوانستند چهار ستاره کیفی دریافت کنند و در کلاس قیمتی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان وانت تندر سه ستاره گرفت. همچنین در گروه خودروهای سنگین بخش مینی‌بوس، ون مسافری وانا چهار ستاره گرفت و در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR۸۵، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K، کامیونت هیوندای HD۶۵ موفق شدند از لحاظ کیفیت در رده کیفی چهار ستاره قرار بگیرند. در گروه خودروهای سنگین بخش کشنده نیز کشنده ولوو FH۵۰۰ و کشنده اسکانیاG۴۱۰ معادل چهار ستاره کیفی را دریافت کردند. البته در این گزارش، خودروها براساس کیفیت با پنج ستاره کیفی در پنج گروه تقسیم‌بندی شده‌اند. براین اساس هیچ‌کدام از خودروها پنج ستاره کیفی را دریافت نکردند و برخی خودروها چهار برخی سه، برخی ۲ و برخی خودروها نیز یک ستاره کیفی دریافت کردند.

کشف 448 انبار احتکار کالا

تسنیم|   سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی جدیدترین آمار کشفیات کالاهای احتکار شده را اعلام کرد. سید یاسر بایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین آمار کشفیات کالاهای احتکارشده گفت: از سوم مرداد ماه 97 که بحث الزام به عرضه 38 قلم کالا که توسط وزیر صمت اعلام شده است تا به امروز 448 پرونده مربوط به احتکار با ارزش 676 میلیارد و 492 میلیون تومان تشکیل دادیم که از این تعداد 178 فقره پرونده مهم و ملی با ارزش ریالی 598 میلیارد و 587 میلیون تومان است که تشکیل و درحال رسیدگی به پرونده آنها هستیم. او گفت: تعداد 215 فقره پرونده از 448 پرونده مختومه شده است و متخلفین هم به پرداخت 28 میلیارد و 730 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند. رایگانی گفت: طبق ارزش ریالی، مهم‌ترین پرونده‌های ما در رده اول مربوط به آهن و میلگرد بود که استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمانشاه بیشترین تخلفات را در این حوزه دارا بودند. او در ادامه گفت: لوازم خانگی، برنج و اقلام خوراکی و لوازم یدکی خودرو در رده‌های بعدی قرار دارند که استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه و فارس در این حوزه بیشترین تخلفات را دارا هستند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: راه‌های شناسایی محتکران و تشکیل پرونده از چند طریق تشکیل می‌شود، یکی اعلام تخلف احتکار از طرف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان  است.

اجرای 92 خوشه صنعتی

ایرنا|    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در مجموع 430 خوشه مختلف صنعتی در کشور شناسایی شده است گفت: 92 خوشه صنعتی تاکنون اجرا و پیاده سازی شده است. فرشاد مقیمی گفت: کار اجرای حدود 40 خوشه صنعتی نیز کماکان ادامه دارد. او ادامه داد: در مجموع 430 خوشه مختلف صنعتی در سطح کشور مورد شناسایی قرار گرفته که برای ساماندهی آنها برنامه‌ریزی شده است.  او گفت: خوشه‌های صنعتی پیوند چندین واحد و مجموعه تولیدی و بنگاه اقتصادی مستقر در یک منطقه با محصول نهایی مشترک هستند که فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می‌کنند. معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: واحدهای عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری آنها را افزایش داده و هزینه‌های تولیدشان را نیز کاهش می‌دهد.

مکاتبه وزیر صنعت با گمرک

تسنیم|وزیر صنعت در مکاتبه با رییس کل گمرک ایران بر ضرورت اولویت دهی به ورود موقت مواد اولیه توسط واحدهای تولیدی خوش نام تاکید کرد. محمد شریعتمداری در مکاتبه با فرود عسگری رییس کل گمرک ایران نوشت: «نظر به اینکه در شرایط کنونی یکی از روش‌های موثر در رونق تولید و حفظ اشتغال، استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی با رویکرد تداوم و توسعه بازارهای صادراتی خصوصا در کشورهای همسایه با ورود موقت مواد اولیه است، لطفا ترتیبی اتخاذ نمایید تا این امر مهم به سهولت و سرعت در گمرکات کشور توسط واحدهای تولیدی خوش نام و معتبر صورت پذیرد.» وزیر صنعت در ادامه این مکاتبه نوشت: «بدیهی است هیچ یک از محدودیت‌ها و موانع صادراتی که در مورد برخی از اقلام و در راستای اولویت دادن به تامین نیازهای داخلی ابلاغ گردیده، مشمول صادرات پس از واردات موقت مواد اولیه نمی‌شود.»

 

ارسال نظر