اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۸۲۵

تکذیب خبر بازداشت معاون وزیر صنعت

روز گذشته خبر بازداشت یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن وتجارت بر روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت، که بلافاصله از سوی وزارت صنعت تکذیب شد. خبرگزاری فارس طی خبری اعلام کرد: «در ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ثبت سفارش 6400 خودروی لوکس و تحقیق از مدیران و مسوولان دخیل در این پرونده به تازگی یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد. براساس اطلاعات موجود این فرد یکی از معاونین کلیدی وزیر صنعت، معدن و تجارت است که با دستور بازپرس پرونده بازداشت شده و از وی تحقیق شده است. » اما این خبر به فاصله کمی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: هیچ یک از معاونین این وزارتخانه بازداشت نشده است. به گزارش شاتا، این مرکز افزود: پیرو درج خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر بازداشت معاون وزیر صمت ضمن تکذیب این موضوع به اطلاع می‌رساند هیچ کدام از معاونین وزیر در بازداشت نبوده و پیش از این هم بازداشت نشده‌اند.

فعلا خودرو نخرید

ایسنا| رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بزرگ‌تر شده است. این در حالی است که قیمتهای فعلی غیرواقعی است و باید کاهش یابد. سعید موتمنی اظهار کرد: متاسفانه نرخ ارز در بازار غیررسمی که بالا می‌رود سایر بازارها را نیز متاثر می‌کند. او در عین حال، از افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی با عرضه نشدن این کالا توسط شرکت‌های تولیدکننده در بازار خرده‌فروشی خبر داد. موتمنی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، بیان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافته و به نرخ واقعی خود برسد.

او ادامه داد: کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها داشته و مطمئنا شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کوچک‌تر شدن حباب قیمتی این محصولات خواهیم بود.

به گفته موتمنی، قیمت فعلی خودروها غیرواقعی و حبابی است و باید کاهش یابد ضمن‌ آنکه در عمل خرید و فروشی نیز در بازار انجام نمی‌شود زیرا مردم آگاه هستند و می‌دانند که قیمت‌های فعلی واقعی نیست و اقدام به خرید نمی‌کنند. موتمنی با بیان اینکه دولت باید به جای ارائه ارز ارزان قیمت ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها را در بازار ارز غیررسمی متعادل کند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که بسیاری از شرکتها، کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ آزاد فروختند بنابراین مهم‌ترین اقدام در این شرایط، راه‌اندازی بازار ثانویه ارز برای کاهش و واقعی‌سازی قیمت ارز در بازار غیررسمی است. قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در چند ماه اخیر با افزایش شدید و بی‌ضابطه‌یی در بازار همراه بوده است. همچنین به گزارش صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به سکوت وزیر صنعت معدن و تجارت و شورای رقابت نسبت به این افزایش قیمت‌ها افزود: هم‌اکنون متوسط تفاوت قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان در بازار نسبت به کارخانه به ۱۴ تا ۲۲ میلیون تومان رسیده در حالی که پیش از این ۳ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است. او با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از اواخر فروردین امسال تاکنون گفت: شرکت ایران خودرو بیشترین افزایش قیمت و در بین دیگر شرکت‌های تولید‌کننده خودرو بالا‌ترین تخلف را دارد. موتمنی شروع افزایش قیمت خودرو و عرضه نشدن آن توسط شرکت‌های تولید‌کننده داخلی را از گروه پژو و سمند دانست و گفت: ۲۰۶ تیپ ۲ که در ۱۰ روز گذشته بین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شد، امروز ۵۲ میلیون تومان عرضه شد. بنابه اظهارات او، پژو ۴۰۵ GLX از ۳۶ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک از ۷۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، ساندرو استپ وی از ۷۸ میلیون تومان به ۱۰۲ میلیون تومان و دنا معمولی از ۵۳ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

تغییر در وزارت صنعت

شاتا | مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان نخستین نفر از لیست بازنشستگان وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، کنار گذاشته شد. با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت عباس قبادی به سمت سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران منصوب شد. محمد شریعتمداری در بخشی از این حکم آورده است: رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های صادرات غیر نفتی و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی، بازرگانی و خدمات فنی و مهندسی کشور در بازارهای جهانی و حضور موثر در مجامع بین‌المللی مورد انتظاراینجانب است. پیش از این اسفهبدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران بوده است.

 

ارسال نظر