اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۶۷

واردات ۱۳۳۹قلم کالا به کشور ممنوع شد

فارس|  وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌یی به رییس سازمان تجارت، واردات ۱۳۳۹قلم کالا به کشور را ممنوع کرد. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌یی به مجتبی خسروتاج معاون صادراتی خود و رییس سازمان تجارت دستور داد واردات ۱۳۳۹قلم کالا به کشور ممنوع است. در این نامه آمده است: بدین‌وسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۲۳۹ردیف تعرفه ۸رقمی که ثبت‌سفارش آنها در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شده، جهت اجرا ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است که کلیه ثبت‌سفارش‌های صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها فاقد اعتبارند، مگر اینکه قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تامین ارز شده یا بدون انتقال ارز باشند.

جزئیات برنامه دولت برای تقویت ذخایر اقلام اساسی

دبیر ستاد تنظیم بازار از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تامین کالاهای اساسی در قالب سه سناریو خبر داد و گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی تحریم، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است. محسن بهرامی‌ارض‌اقدس با اشاره به تمهیدات دولت مبنی بر تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم برای مقابله با تحریم‌های احتمالی اظهار کرد: دولت با مصوبه شورای امنیت ملی و ستاد تدابیر اقتصادی، سه سناریو را برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در قالب سناریو خوشبینانه، بدبینانه و شرایط عادی در نظر گرفته است که در قالب آن کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کند. دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بر این اساس تمام تمهیدات مورد نظر برای بدبینانه‌ترین شرایط نیز در نظر گرفته شده که در قالب آن، کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید در قالب ذخایر یک‌ماهه، 3ماهه و 6‌ماهه تامین شده است. او تصریح کرد: اکنون سطح ذخایر استراتژیک کالایی در حد بسیار مطلوب قرار گرفته و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ ضمن اینکه تجربه نشان داده که هیچ‌گاه حتی در بدترین شرایط مانند دوران جنگ، ایران به لحاظ تامین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم مشکلی نداشته و حتی در دوره‌هایی از جنگ و تحریم، سالانه تا 7میلیون تن نیز گندم وارد کشور شده است.

بررسی واردات غیرقانونی ۶ هزار دستگاه خودرو

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از ورود این کمیسیون به پرونده واردات غیرقانونی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو در شرایط ممنوعیت ثبت‌سفارش خبر داد. حمیدرضا فولادگر از تهیه گزارشی در خصوص مشکلات پیش آمده در واردات خودرو از اواخر سال ۹۵ تا آخر ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: این گزارش با همکاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مطابق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه می‌شود و در صورت تشخیص تخلف در صحن مجلس به قوه قضاییه ارسال خواهد شد. او افزود: در این گزارش این مسائل را بررسی می‌کنیم که مساله ثبت‌سفارش در بازه زمانی اشاره شده، ابتدا موکول به نمایندگی‌ها و سپس کلا منتفی شد و در ادامه، تعرفه‌ها تغییر کرد و در شرایطی که ثبت‌سفارش ممنوع بود، در یک مقطع زمانی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود. رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: شائبه‌هایی هم که در خصوص مافیای واردات خودروهای لوکس مطرح شده، عمدتا مربوط به همین مساله است. فولادگر اظهار کرد: در فاصله دی‌ماه ۹۵ تا آخر سال ۹۶ روند ثبت‌سفارش در مقطعی متوقف می‌شود و در مقطع دیگری نیز تعرفه‌ها به‌طور کامل تغییر می‌کند و مشغول بررسی هستیم که ببینیم چه کسانی پشت پرده تخلف در این حوزه بوده‌اند.

آغاز ثبت‌نام پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران، احمد شیروانی دبیر انجمن گفت: ثبت‌نام شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی حضور در فرآیند پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران از دی‌ماه 96 آغاز شده است و تا تاریخ 31 تیرماه سال 97 ادامه می‌یابد. در همین راستا، از تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، فولاد، غذایی و دارویی، ارتباطات، پتروشیمی و... کشور که حایز شرایط هستند، دعوت به عمل می‌آید تا در پانزدهمین دوره فرآیند ارزیابی عملکرد کیفیت ایران، با حضور فعال خود در فرآیند این جایزه، به سمت مدیریت کیفیت محصول در مسیر موفقیت پایدار سازمانی مشارکت و به سوی بهبود مستمر و رشد و تعالی سازمانی حرکت کنند. او همچنین گفت: هدف از برگزاری این جایزه ارتقای کیفیت ارائه خدمات زیربنایی و انتقال دانش و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت کیفیت و خود ارزیابی به واحدهای متقاضی و افزایش توان رقابت‌پذیری سازمان‌های کشور در سطح ملی و همچنین افزایش سازگاری آنها با بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و توجه ویژه به ویژگی‌ها و الزامات اقتصادی حال و آینده کشور و لزوم افزایش کیفیت محصولات و خدمات سازمان در جهت حضور در فضای ملی و بین‌المللی از برنامه‌های دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ایران است.  لازم به توضیح است متولی برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران سازمان ملی استاندارد ایران است که انجمن مدیریت کیفیت ایران مجری برگزاری آن بوده و مانند سنوات گذشته در آبان ماه سال 1397 پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران براساس مدل ارزیابی INQA در سه سطح گواهی اهتمام به کیفیت، تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و تندیس برگزار می‌گردد. متقاضیان با مراجعه به سایت WWW.inqa.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر