اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۸۶

ثبت قیمت کالاها در سامانه 124

شاتا| سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره‌مند از نرخ ارز رسمی در سامانه «ir.124» الزامی است.

در متن این اطلاعیه آمده است: «براساس اطلاعیه مشترک در تاریخ 18 اردیبهشت امسال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با ممنوعیت هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز و با توجه به اینکه تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است، در راستای نظارت دقیق، هدفمند و موثر و به تبع آن برخورد سریع با متخلفان لازم است تمام تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی (هر دلار 42000ریال) بهره‌مند شده و می‌شوند نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین ‌و تثبیت قیمت‌ها که در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir در دسترس است، اقدام و فهرست قیمت‌های مورد عمل را برای ثبت در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات به نشانی

www. 124.ir به ادارات کل تخصصی این سازمان به آدرس خیابان ولیعصر (عج) مقابل پارک ملت، خیابان ارمغان غربی، خیابان مهرشاد شمالی پلاک 66 ارائه دهند و همواره کلیه اسناد و مدارک مثبته را در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز برای بررسی و تطبیق با ضوابط به کارشناسان و بازرسان این سازمان ارائه دهند. بدیهی است، قیمت‌های اعلامی باید منطبق با ضوابط مذکور بوده و مسوولیت مغایرت قیمت‌های مورد عمل بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌ربط است و هر گونه استنکاف از درج قیمت و عرضه کالا و خدمت با نرخ‌های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.

احتکار خودرو غیرقابل تصور است

‌خبرگزاری صداوسیما| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احتکار خودرویی که برخی‌ها صحبت آن را به میان آوردند غیرقابل تصور است، زیرا محصول تولید شده نمی‌تواند در انبار یا سوله‌یی نگهداری شود. محسن صالحی‌نیا درباره صحبت برخی نمایندگان درباره احتکار خودرو گفت: نمی‌دانم این مسائل را چه کسی مطرح می‌کند، اما بعید به نظر می‌رسد که احتکاری را در تولید خودرو یا عرضه آن شاهد باشیم. او افزود: خودروسازان ما به همان میزانی که تولید می‌کنند، فروش نیز دارند و جایی برای نگهداری یا احتکار انبوه خودرو در کارخانه‌ها وجود ندارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فروش خودرو هم از طرف ایران خودرو و هم سایپا متوقف نیست، گفت: هر دو شرکت خودروسازی کشورمان سایت‌های خود را باز کردند و خریداران می‌توانند نسبت به خریداری خودرو‌های پرفروش اقدام کنند. صالحی‌نیا درباره افزایش قیمت خودرو نیز گفت: خودرویی که قیمت آن ۴۵میلیون تومان بوده در یک ماه اخیر 9.6درصد افزایش قیمت داشته که یک امر طبیعی است. او درباره واردات خودرو نیز افزود: نمایندگی‌های رسمی بر اساس مجوز‌هایی که دارند، می‌توانند واردات انجام دهند مشروط بر آنکه ارزشان تامین شود. به گفته او هر چند در تامین ارز این واردکنندگان با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اما با رایزنی که با بانک مرکزی داشتیم، قول‌هایی دادند که هر چه سریع‌تر ارز مورد نیاز این بخش را به قیمت مصوب تامین کنند.

قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد

ایسنا| در چند هفته‌ اخیر بازار خودرو با افزایش لجام‌گسیخته و شدید قیمت‌ها روبه‌رو شده بود؛ به صورتی که کارشناسان هشدار می‌دادند، قیمت‌ها در این بازار حبابی شده است. کارشناسان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کردند؛ فعلا از خرید خودرو خودداری کنند تا حباب بازار از بین رفته و قیمت‌ها کاهش یابد. این در حالی است که رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در چند روز اخیر خبر داد. سعید موتمنی اظهار کرد: بازار خودرو از التهاب گذشته فاصله گرفته است و شاهد کاهش قیمت خودروهای مونتاژی و همچنین خودروهای پرتیراژ هستیم. او با بیان اینکه افزایش عرضه از سوی خودروسازان از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار است، گفت: در این شرایط واسطه‌هایی که به امید افزایش قیمت‌ها خودروها را انبار کرده بودند به هراس افتاده و از ترس کاهش قیمت، این محصولات را در بازار عرضه کرده‌اند که خود تاثیر مثبتی بر نزولی شدن قیمت‌ها داشته است. به گفته او خوشبختانه خودروسازان در طرح‌های جدید فروش خود محصولات را به صورت پلاک شده و بدون امکان انتقال مالکیت و صلح عرضه می‌کنند که همین عامل باعث کوتاه شدن دست واسطه‌ها از این خودروها شده است. او افزود: در گذشته شاهد بودیم که خودروها به صورت کارتکس و بدون پلاک عرضه می‌شدند و واسطه‌ها خودروها را خریداری و به امید افزایش قیمت‌ها انبار می‌کردند که هم‌اکنون این امکان از بین رفته است. او با بیان اینکه در صورت ادامه عرضه مناسب از سوی خودروسازان همچنان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: بازار خودرو آرام شده و التهاب هفته‌های اخیر در حال‌ از بین رفتن است؛ ضمن اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز شاهد کاهش هر چه‌ بیشتر قیمت‌ها باشیم. موتمنی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در حال‌ حاضر در خودروهای مونتاژی، قیمت مزدا۳ از ۲۳۰میلیون تومان به ۱۹۰میلیون تومان، پژو ۲۰۸ از ۲۲۵میلیون تومان به ۱۷۶میلیون تومان و سراتو از ۱۶۶میلیون تومان به ۱۵۰میلیون تومان کاهش یافته است. موتمنی بیان‌ کرد: قیمت ساندرو استپ‌وی اتوماتیک نیز از ۹۴میلیون تومان به ۸۴میلیون تومان، ساندرو معمولی اتوماتیک از ۸۳ میلیون به ۷۴میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ از ۵۰میلیون تومان به ۴۶میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ از ۵۱میلیون تومان به ۴۸میلیون تومان کاهش یافته است.

 

ارسال نظر