۲۰۰ معدن در تهران فعال است

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۷۰

رییس سازمان نظام مهندسی معدن تهران از وجود ۲۰۰ معدن فعال در این استان خبر داد. مهرداد شکوهی رازی افزود: تعداد معادن استان تهران با احتساب معادن تعطیل و غیرفعال به 400مورد می‌رسد.

به گزارش تسنیم، او همچنین اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع 200 معدن فعال مصالح ساختمانی در استان 80مورد به‌صورت فصلی و 120 مورد به‌طور دایم مشغول فعالیت هستند. رییس سازمان نظام مهندسی معدن تهران گفت: عمده معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی از قبیل شن و ماسه، گچ،

سنگ آهک و مواد اولیه سیمان است. او در ادامه از فعالیت یک معدن زیرزمینی فسفات در استان خبر داد و افزود: فسفات علاوه بر تامین مواد اولیه صنعت کودشیمیایی به عنوان منبع فسفر در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکوهی رازی ضمن اشاره به وجود معدن منگنز در جنوب تهران (حوالی رباط‌کریم و شهریار) اظهار کرد: این معدن هم‌اکنون تعطیل است.

شکوهی رازی در بخش دیگری از سخنان خود

با اشاره به شناسایی مواد معدنی مس در تهران تصریح کرد: این مواد نویدبخش وجود معادن فلزی در استان است. رییس سازمان نظام مهندسی معدن تهران با بیان اینکه وسعت استان تهران کم است، گفت: بخش عمده‌یی از این وسعت به مناطق مسکونی و شهرسازی و بخش بسیار کمی به معادن اختصاص یافته است. او در بخش دیگری از سخنان خود تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران را چهار هزار و 600 نفر در رشته‌های مختلف زمینی‌شناسی، معدن، نقشه‌برداری و متالورژی استخراجی اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 900 تا دو هزار نفر فعال هستند. شکوهی رازی اضافه کرد: خوشبختانه امروز از سطح کارورز تا فوق تخصص در هر رشته معدنی در استان تهران کارشناس وجود دارد. او در ادامه تعامل نظام مهندسی معدن با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را بسیار مثبت ارزیابی و اظهار کرد: متاسفانه برخی سازمان‌ها مانند منابع طبیعی با بخش معدن همکاری خوبی ندارند. رییس سازمان نظام مهندسی معدن تهران یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی استان طی سال گذشته حتی یک مجوز جدید برای بخش معدن صادر نکرد.

 

ارسال نظر