اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۸۲

توافق مالیاتی با اصناف

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران از توافق سازمان مالیاتی با اصناف برای عملکرد مالیاتی سال ۹۶ اصناف خبر داد. محمدرضا جعفریان با اشاره به توافق سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف برای مالیات عملکرد سال 96 بخشی از مشاغل حقیقی و گروه سوم مشاغل اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم، مشمولان این تبصره و گروه سوم بند 2 آیین‌نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم، مقرر شد مالیات عملکرد سال 96 آنها نسبت به سال 95 با 5درصد افزایش همراه باشد. مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران تاکید کرد: مودیانی که 10 برابر رقم مذکور در ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به فروش و خدمات درآمد دارند، می‌توانند از این تفاهم به وجود آمده استفاده نمایند. او افزود: همچنین گروه سوم مشاغل در صورتی که فعالیت‌شان منطبق با تبصره یاد شده است، می‌توانند اظهارنامه و مالیات متعلقه را پرداخت و در شهریور ماه برگه مالیات قطعی خود را دریافت کنند. جعفریان یادآور شد: مودیانی که هنگام تسلیم اظهارنامه مالیات خود را کامل نپردازند، می‌توانند 40درصد آن را به‌صورت نقدی و مابقی را در 4 قسط پرداخت کنند. جعفریان عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک ۶۰۰ هزار واحد صنفی معاف از مالیات بوده و حدود ۹۰۰ هزار واحد نیز مشمول توافق تبصره ۱۰۰ خواهند شد.

قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد

ایسنا | عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: باتوجه به تخصیص ارز تک‌نرخی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد. ابوالفضل خلخالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، اظهار کرد: واردکنندگان خودرو با وجود دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های سابق و زمانی که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند، کاهش نداده‌اند. او ادامه داد: تا پیش از تک‌نرخی شدن ارز، واردکنندگان خودرو که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند با هر نوسان نرخ در بازار ارز قیمت خودروها را افزایش می‌دادند اما هم‌اکنون که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند. این کارشناس صنعت خودرو افزود: این در حالی است که باتوجه به استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به زمانی که واردکنندگان از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند کاهش یافته است.  

طرح حضور دایمی کالاهای ایرانی در بازار عراق

سازمان توسعه تجارت | طرح حضور دایمی کالاهای ایران در بازار عراق مصوب شده و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در جلسه کارگروه هماهنگی امور اقتصادی ایران و عراق در بغداد که با حضور معاون سفیر و مشاورین و کارشناسان اقتصادی سفارت در بغداد برگزار شد با اشاره به اهمیت اعمال تسهیلات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای افزایش صادرات ایران به عراق گفت: تجربه موفق ایجاد منطقه آزاد اروند در تقویت تعاملات تجاری دو کشور مهر تاییدی بر پیگیری کارشناسی برقراری دو منطقه آزاد تجاری در شمال و مرکز عراق است.

سفیر ایران در عراق باتوجه به نامگذاری سال جاری به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی افزود: عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه‌گذاری است و تمرکز منابع و افزایش توان صادراتی ایران و مشارکت حداکثری بخش خصوصی برای استفاده از فرصت‌های پیش رو ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران برای تقویت رویکرد نمایشگاه‌های معرفی کالاهای ایران در عراق، از برگزاری 3 رویداد نمایشگاهی در نیمه اول سال جاری در عراق خبر داد و افزود: طرح حضور دایمی کالاهای ایران در بازار عراق مصوب شده و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. براساس تحلیل وضعیت صادرات غیرنفتی ایران به عراق و باتوجه به رشد 8درصدی صادرات ایران به این کشور در سال 96، بر انجام هدف‌گذاری لازم در ارتقای ضریب ورود کالاهای مزیت‌دار استان‌های ایران به عراق تاکید- و مقرر شد مصوبات تفاهم شده در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به اقلیم کردستان عراق نیز با محوریت اربیل و تشکیل 4 کمیته کاری مطالبات، طرح‌های جدید، امور گمرکی و امور اجرایی به صورت مشترک دنبال شود.

همه ‌چیز درباره واردات قهوه

ایسنا | در سال جاری حدود یک میلیون دلار انواع قهوه به ایران وارد شده است. براساس آمار گمرک از تجارت خارجی ایران، در نخستین ماه از سال جاری بیش از ۳۴۶ تن انواع قهوه به ارزش ۹۸۶ هزار دلار به ایران وارد شده است. این آمار نشان می‌دهد بیشترین میزان قهوه وارد شده از کشور ویتنام است و به این ترتیب می‌توان گفت که گرایش مردم ما در قهوه بیشتر به سمت قهوه ویتنام است، به‌طوری‌که از مجموع ۳۴۶ تن قهوه وارد شده به ایران در این مدت، بیش از ۱۳۳ تن آن از کشور ویتنام به ایران وارد شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته بیشترین حجم قهوه وارد شده مربوط به هند بوده است. «آلمان، امارات‌متحده‌عربی، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، قبرس، لهستان، هند و ویتنام» صادرکنندگان قهوه به کشور ما هستند و سوییس نیز نسبت به سال گذشته از جمع صادرکنندگان قهوه به ایران خارج شده است که قهوه‌های وارداتی به دو شکل بوداده و بونداده به ایران وارد می‌شود.

 

ارسال نظر