توافق مالیاتی اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۲۴

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران|

براساس اعلام رییس اتاق اصناف ایران با تعامل بین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور توافق شد میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ نسبت به عملکرد ۱۳۹۵ گروه سوم از صنوف تنها ۵درصد افزایش یابد. علی فاضلی با بیان اینکه نشست بین وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور به توافق خوب برای بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور منجر شده است، گفت: گروه‌های اول و دوم در پرداخت مالیات، صاحبان دفاتر، شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ هستند که در بند یک و ۲ قرار می‌گیرند و تمام اسناد و مدارک آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این خصوص همکاری‌های لازم انجام می‌شود. او ادامه داد: با گروهی متشکل از

۴ نماینده از سوی اتاق اصناف ایران و ۴ نماینده از دولت کارگروهی تشکیل شد که حاصل زحمات این کارگروه منجر به توافق مالیاتی شد و بدین‌ترتیب گروه سوم تنها ۵درصد در مقایسه با عملکرد سال ۹۵ مالیات خواهند پرداخت. فاضلی ضمن تشکر از وزیر اقتصاد و مسوولان سازمان امور مالیاتی همچنین تقاضای یاری از سوی سازمان‌های دولتی به بنگاه‌های کوچک و متوسط کرد و حداکثر تسهیلات برای این مجموعه اقتصادی را خواستار شد.

او تصریح کرد: صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارآفرین هستند و سرمایه ملی کشور محسوب می‌شوند و در صورت حمایت می‌توانند با ایجاد شغل در جامعه شور و نشاط ایجاد کنند. رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمی‌توان رکود همراه با تورم در بازار را انکار کرد، افزود: در بازار فعلی باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کرد. اگر بخواهیم از مزیت‌های داخلی استفاده کنیم باید کارآفرینان حمایت شوند. فاضلی اظهار کرد: با تفاهم یاد شده، افزایش ۵درصدی مالیات نسبت به سال قبل در تمام سطوح و رسته‌ها درنظر گرفته شده است و چنانچه بنگاه‌های صنفی در مواردی دچار مشکل شدند، اعضای کارگروه آنها را راهنمایی خواهند کرد.

 

ارسال نظر