اختصاص 3هزار میلیارد تومان به طرح «تاپ»

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۴۹

شاتا|

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 2هزار و ۵۰۰ تا 3هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح موسوم به « تاپ» (توسعه و اشتغال پایدار) در قالب بودجه سال ۹۷ خبر داد.

برات قبادیان افزود: طرح« تاپ» طرحی مبتنی بر دانش، اساتید دانشگاهی، فکر دانشمندان و... بوده که باید تمام فعالیت‌های جامعه را به این طرح سوق دهیم. در قالب اجرای طرح «تاپ» ۱۵ هدف در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن، تجارت، تولید و... مدنظر است. او با تاکید بر ضرورت استفاده از علم در کسب‌ و کارها، ارائه خدمات به مردم و توسعه کشور عنوان کرد: در این مسیر از ظرفیت دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در بنگاه‌های اقتصادی کشور استفاده می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت علم و دانش دانشجویان این مقاطع در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت، خدمات و... در واحدهای اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در کشور مبتنی بر حل مساله و تقاضای جامعه نیست.

قبادیان با بیان اینکه در این راستا این تصمیم اتخاذ شده که پایان‌نامه‌های این دانشجویان مبتنی بر نیاز جامعه و همچنین واحدهای اقتصادی باشد، گفت: اجرای طرح «تاپ» که در قالب آن از ظرفیت دانشجویان و همچنین علم دانش آنها در واحدهای اقتصادی استفاده می‌شود، به‌ نوعی زمینه برای اشتغال آنها نیز فراهم می‌شود. او با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه واحدهای اقتصادی کشور در قالب این طرح بیان کرد: در مجموع در قالب این طرح ۹۸هزار واحد اقتصادی کشور دارای طرح «تحقیق و توسعه» می‌شوند. قبادیان از بین رفتن سوخت‌های فسیلی، اقتصاد بسته، افزایش گازهای گلخانه‌یی و... را از دلایل نداشتن نگاه توسعه‌محور در کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح «تاپ» برای تغییر این روند در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظر