دردسر کمبود بطری برای تولید

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۷۴
دردسر کمبود بطری برای تولید

رییس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ضمن تاکید بر اینکه قیمت آب معدنی افزایش مجدد نداشته و هر بطری نیم لیتری نباید بیش از ۸۵۰تومان باشد، گفت: این صنعت برای تولید با کمبود بطری مواجه است. پیمان فروهر ضمن رد اخباری مبنی بر افزایش دوباره قیمت آب معدنی اظهار کرد: پس از اول اردیبهشت، افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشگاه‌هایی هستند که آب معدنی را به قیمت ۱۰۰۰تومان می‌فروشند، بسیار محدودند و اساسا جزو انجمن نیستند. او افزود: اعضای انجمن آب معدنی و آشامیدنی با ۱۰۰عضو جزو بزرگ‌ترین‌های کشور هستند و اگر کسی قیمت آب معدنی را افزایش داده یا عضو انجمن نیست یا خبر از آخرین تغییرات ندارد.

به گزارش ایسنا، او همچنین با اشاره به قیمت ۸۵۰ و ۱۴۰۰تومانی برای آب‌های 5/0 و 5/1 لیتری گفت: مواد اولیه تولید بطری‌های آب معدنی به قدری گران شده که همین قیمت‌ها هم زیانده است و تولیدکنندگان باید تعطیل شوند. به گفته فروهر، اگرچه هنوز به اینجا نرسیدیم که در فروشگاه‌ها آب معدنی وجود نداشته باشد، اما ممکن است در روزهای آینده، واحدهای تولیدی به‌طور کل تعطیل شوند. همان‌طور که تاکنون بسیاری از آنها تعطیل شده و اگر انبارهایشان هم خالی شود، دیگر نمی‌توانند آب توزیع کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی بحران تولید بطری را علاوه بر آب‌ معدنی در محصولات دیگر از جمله صنعت روغن، لبنیات، شوینده‌ها و نوشابه نیز دانست و افزود: در وزارت صنعت با واحدهای پتروشیمی و بورس جلسه‌یی تشکیل و در این جلسه مطرح شد که واحدهای تولیدی به مرز تعطیلی رسیده‌اند. مواد اولیه‌یی که سال گذشته حدود ۴۰۰۰تومان بود، امروز به ۱۰ هزار تومان رسیده است. بنابراین تولید اصلا توجیهی ندارد و از طرفی اصلا موادی برای تولید نیست.

او افزود: ظاهرا تعدادی متخلف با استفاده از رانت به دلیل اختلاف قیمتی که در بورس و بازار ایجاد شده که کیلویی ۳۰۰۰ تومان است، این مواد را می‌برند و با قیمت بالا در بازار عرضه می‌کنند. شاهد هستیم تولیدکننده‌یی که ۲۵۰تن سهمیه ماهانه دارد، ۵۰ تن سهمیه گرفته و متاسفانه این مواد سر از بازار آزاد درآورده است.

فروهر در پاسخ به راهکار حل مشکلات تولید بطری بیان کرد: واردات مواد اولیه در حال حاضر پول کلانی می‌خواهد که هیچ واحد تولیدی این پول را ندارد. بنابراین وزارت صنعت باید به این موضوع ورود کند و متخلفان و خریداران کاذب که تولیدکننده واقعی نیستند و از طریق سایت بهین‌یاب وزارت صنعت به بورس می‌روند و خرید می‌کنند را شناسایی کند تا این مواد به دست تولیدکنندگان واقعی برسد. بورس نیز باید عرضه هفتگی را تنظیم کند و از طرفی مجتمع تندگویان هم باید کف عرضه خود را در هفته‌های پیش‌رو افزایش دهد تا بازار به آرامش برسد.

 

 

ارسال نظر