اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۲۴

افزایش 39 درصدی صادرات فولادسازان بزرگ

شاتا   میزان صادرات فولاد شرکت‌های بزرگ فولادسازی در 12ماهه سال 96، 39درصد افزایش یافت. 8 شرکت فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان اسفند گذشته 7میلیون و 383هزار و 711تن شمش و محصولات فولادی(تیرآهن، میلگرد، ورق گرم و سرد، ورق قلع‌اندود، انواع کلاف، آهن اسفنجی و...) صادر کردند.  میزان صادرات شرکت فولاد خوزستان(2میلیون و 769هزار و 868 تن)، فولاد مبارکه(یک میلیون و 292هزار و 153تن)، ذوب آهن اصفهان(یک میلیون و 151هزار و 725تن)، فولاد هرمزگان(یک میلیون و 97هزار و 347تن)، کاوه جنوب(865 هزار تن)، فولاد خراسان(118هزار و 578 تن)، فولاد آلیاژی ایران(66 هزار و 574 تن) و فولاد اکسین(22هزار و 466تن) بود. این شرکت‌ها در ماه اسفند 96 معادل 822 هزار و 974تن شمش و محصولات فولاد به خارج صادر کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34درصد رشد نشان می‌دهد.

افتتاح شهرک صنعتی پوشاک تا آخر تابستان

ایسنا   معاون سازمان صنایع ‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام اینکه بهره‌برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال جاری کلید می‌خورد، گفت: بهره‌برداری کامل از ۲۰۶هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد. فرشاد مقیمی از اخذ مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست برای ساخت شهرک تخصصی پوشاک در استان تهران خبر داد و گفت: مفاد تفاهمنامه 5 جانبه درحال اجراست و تاکنون تامین ۲مگاوات برق از شبکه انتقال KV ۲۰ عبوری از شهرک صنعتی پوشاک تامین شده است.  او با اشاره به تفاهمنامه 5 جانبه سازمان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن پوشاک، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه مطالعات طراحی فاز یک با همکاری انجمن پوشاک انجام ‌گرفته است.  معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع ‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: همچنین مطالعات طراحی فاز IT و تایید نقشه‌های شهرسازی توسط کمیته فنی شرکت اخذ و کلیه اسناد مناقصه جهت عملیات خاکی، منابع زمینی و آب‌های سطحی ‌آماده شده است.  او از انتخاب مشاور جهت طراحی و روشنایی شبکه توزیع ۲۰کیلوولت همچنین گازرسانی به شهرک صنعتی پوشاک خبر داد و گفت: مجوزهای لازم جهت تغییر کاربری اراضی این شهرک از کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان اخذ شده است. معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به اخذ مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: درحال حاضر مطالعات لازم جهت طراحی راه‌های دسترسی و اخذ از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان تهران انجام شده است. مقیمی درخصوص اراضی این شهرک صنعتی گفت: اسناد مالکیت اراضی به مساحت ۲۰۶هکتار بخش خصوصی به این شرکت انتقال یافته است. گفتنی است، شهرک تخصصی پوشاک نخستین شهرکی است که براساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تامین مواد اولیه، مد، طراحی و... را شامل می‌شود.

قیمت خودرو باید کاهش یابد

ایسنا   عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه با اقدام دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت قابل توجه آن، قیمت خودروهای وارداتی به میزان زیادی باید کاهش یابد. امرالله امینی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که شرکت‌های واردکننده خودرو با کمترین نوسان صعودی دلار قیمت این محصولات را افزایش می‌دهند.  او با بیان اینکه به عنوان مثال اواخر سال گذشته که نرخ دلار در بازار آزاد به حدود ۵۰۰۰ هزار تومان رسید بیشتر واردکننده‌ها قیمت خودرو را متناسب با این نرخ افزایش دادند، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر نیز برخی شرکت‌های واردکننده خودرو به دنبال نوسانات صعودی نرخ ارز باز هم قیمت محصولات خود را افزایش دادند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال با اقدام قاطع دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت آن به ۴۲۰۰تومان، قیمت خودروهای وارداتی به میزان قابل توجهی که حداقل ۲۰درصد است باید کاهش یابد. او افزود: دولت اعلام کرده به تمام واردکنندگان دلار به نرخ ۴۲۰۰تومان اختصاص می‌دهد بنابراین شرکت‌های واردکننده خودرو دیگر دلیلی برای رشد نجومی قیمت‌ها به بهانه نوسانات نرخ ارز را ندارند.  امینی تصریح کرد: واردکنندگان خودرو به همان سرعتی که با نوسانات صعودی نرخ دلار، قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دادند با همان سرعت نیز باید قیمت‌ها را متناسب با دلار ۴۲۰۰تومانی کاهش دهند. او اظهار کرد: با توجه به سابقه شرکت‌های واردکننده خودرو در نقض حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان‌های مسوول به ‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید بر کاهش و واقعی‌سازی نرخ خودروهای وارداتی نظارت کنند.

تولید محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو ۵

مهر  مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با ارسال نامه‌یی به رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل این گروه صنعتی برای ارائه محصولات جدید براساس استاندارد آلایندگی یورو ۵ را اعلام کرد. در بخشی از این نامه با اشاره به اقدامات گسترده تحقیقاتی و فنی ایران خودرو برای تحقق اهداف زیست محیطی دولت محترم و تولید خودروهای با سطح آلایندگی محدود آمده است: خوشبختانه با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجموعه زیرساخت‌های لازم در بزرگ‌ترین خودروساز کشور برای تولید و عرضه گسترده خودروهای جدید با سطح آلایندگی یورو ۵ ایجاد شده است.  هاشم یکه‌زارع بر عزم جدی ایران خودرو برای ارتقای کیفی مستمر خودروهای تولیدی این شرکت به عنوان کالایی ایرانی و مورد مصرف عموم هموطنان عزیز تاکید کرد. وی خاطرنشان کرده است: در صورتی که برنامه زمانی توزیع سوخت یورو ۵ در سطح کشور اعلام شود، تولید و عرضه خودروهای جدید آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر