اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۱:۰۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۷۵۹

عدم همکاری بانک‌های عراقی با ایران

فارس| رییس اتاق تهران در نشست پایانی با خبرنگاران اعلام کرد: متاسفانه با وجود برجام هنوز بانک‌های خارجی از جمله بانک‌ عراقی امکان باز کردن خط اعتباری برای بازرگانان ایرانی پیدا نکرده‌اند. مسعود خوانساری گفت: هنوز مشکلات اقتصادی بعد از برجام برپاست و بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی بازرگانان ایرانی در عراق مساله بانکی است. او تاکید کرد: با وجودی که کشور ایران بیشترین کمک را در عراق انجام داد، اما هنوز بزرگ‌ترین مشکل بانکی را داریم و هنوز حتی یک بانک عراقی با ما کار نمی‌کند و ارتباط تجاری از طریق خط اعتباری ال‌سی انجام نمی‌شود، بلکه به صورت نقدی و معامله پایاپای است که به این طریق نمی‌توان ارتباطات تجاری زیادی داشت. او افزود: در حال حاضر 20پیمانکار بزرگ ایرانی در عراق به دلیل اینکه نتوانستند پول خود را دریافت و به کشور منتقل کنند، زمین‌گیر شدند و مشکل تجاری هم در عراق و هم در کردستان عراق وجود دارد و هنوز حتی یک بانک عراقی با بازرگانان ایرانی کار نمی‌کند.

خوانساری تاکید کرد: البته مسائل اقتصادی را نمی‌توان جدا از مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی کرد. اتاق بازرگانی ایران سه وظیفه دارد که یکی توانمندی اعضاست که در این زمینه کارنامه خوبی داشته و بسیاری از مشکلات تامین اجتماعی، گمرک و بیمه اعضا حل شد، همچنین مساله تعامل با دولت که ارتباط خوبی با دولتمردان داشته و تعامل وجود دارد و وظیفه سوم اتاق مشاوره دادن به مسوولان اجرایی مقننه و قضاییه کشور است که پیشنهادهای اتاق به مسوولان قوا ارائه می‌شود. در این نشست همچنین علاء میرمحمد صادقی نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دومین سال تشکیل صندوق کرامت خبرنگاران گفت: گرچه تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار خبرنگاران بازرگانی قرار گرفت و بخشی از مشکلات حل شد، ولی هنوز این صندوق رشد نکرده که خدمات بیشتر و بهتری به خبرنگاران ارائه کند. امیدواریم با کمک اتاق تهران و ایران این صندوق تقویت شود.

برخورد با متخلفان بازار عید

ایسنا| سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به عنوان بخشی از ستاد تنظیم بازار شب عید فعالیت می‌کنند که در این میان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تدابیر اندیشیده شده برای صدور حکم متخلفان بازار ایام عید در محل وقوع تخلف خبر داد. یدالله صادقی گفت: امسال استانداری رییس ستاد تنظیم بازار بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز به همراه وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌هایی که به نوعی در بازار و تنظیم بازار دست دارند، به عنوان عضو این ستاد فعالیت خواهند کرد. او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای تامین کالا و برگزاری نمایشگاه‌های نوروزی انجام شده است که بر این اساس 5نمایشگاه در تهران و ۱۵نمایشگاه استان تهران برگزار شده است که این نمایشگاه‌ها کالاهای مورد نیاز مردم را با تخفیف ۱۵درصدی نسبت به بازار عرضه می‌کنند. صادقی با اشاره به تشکیل ستاد سفرهای نوروزی اظهار کرد: در ستاد سفرهای نوروزی نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از کمیته‌های این مجموعه، کمیته نظارت بر خدمات مسافرتی است؛ به گونه‌یی که در آن کلیه خدماتی که توسط شرکت‌های دولتی، تعاونی و خصوصی ارائه می‌شود توسط بازرسان کنترل خواهد شد. از جمله واحدهای مدنظر واحدهای حمل و نقل و آژانس‌های مسافرتی فروشنده بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه با اشاره به نحوه عملکرد تعزیرات حکومتی در گشت‌های نوروزی بیان کرد: تخلفات ناهنجاری که توسط گشت‌های مشترک دیده می‌شود درجا رسیدگی و حکم آن در محل تخلف توسط تعزیرات حکومتی صادر می‌شود.

 

ارسال نظر