اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۶:۰۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷

طرح دو فوریتی ادغام سازمان توسعه تجارت با گمرک  

فارس| سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح دو فوریتی برای ادغام سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران تدوین و به زودی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. رحیم زارع با بیان اینکه این طرح به زودی و احتمالا تا هفته آینده تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می‌شود، افزود: این طرح در راستای جلوگیری از موازی‌کاری و کوچک‌سازی دولت و با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 توسط تعدادی از نمایندگان تهیه شده است.

شروط جدید ثبت سفارش لوازم خانگی

ایسنا| ثبت سفارش برای واردات انواع لوازم خانگی از امروز با ثبت نمایندگی مجاز است. به تازگی برای واردات انواع لوازم خانگی شروطی در نظر گرفته و اعلام شده که براساس این شروط ثبت سفارش واردات در این بخش با شرایط جدیدی همراه خواهد بود. طبق آنچه اعلام شده، انجام ثبت‌ سفارش کالاهای لوازم خانگی از روز ۱۲ اسفند منوط به اخذ شناسه کالا و ثبت نمایندگی کالا توسط مرکز اصناف در سامانه یکپارچه مجوزها خواهد بود. بر همین اساس لازم است پیش از شروع فرآیند ثبت ‌سفارش، موارد اشاره شده مورد توجه قرار گیرد و تجار جهت اخذ نمایندگی به مرکز اصناف و بازرگانان ایران مراجعه کنند.

صادرات به عراق به 5.5 میلیارد دلار رسید

پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت ایران| در ۱۱ماه سال جاری متوسط قیمت- هزینه کالاهای صادراتی ایران به عراق ۴۶۰دلار بوده که این نرخ در مقایسه با میانگین کالاها صادراتی ایران به مقاصد مختلف دنیا 1.2برابر است. رایزن بازرگانی ایران در عراق با بیان اینکه در 11ماهه سال جاری صادرات غیرنفتی ایران به عراق به رقم 5.5 میلیارد دلار رسیده، گفت: خوشبختانه تراز تجاری ما با کشور عراق مثبت است. ناصر بهزاد افزود: طی 11ماهه سال جاری ۱۲میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش 5.5 میلیارد دلار از ایران به عراق صادر شده که این رقم ۱۸درصد از مجموع صادرات ایران به مقاصد صادراتی را شامل می‌شود.

تولید فولاد از ۲۱‌میلیون تن گذشت

صدا و سیما| رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تولید فولاد امسال از مرز ۲۱میلیون تن عبور می‌کند و کشورمان در جایگاه سیزدهم جهان قرار می‌گیرد. محمود اسلامیان افزود: واردات محصولات میانی با توجه به رشد تولید داخلی ۲۴درصد و فولاد خام ۷۶درصد کاهش داشته است. او گفت: عمده تولیدات فولاد در کشور ورق فولادی است، روند تولید فولاد در کشور نظم خوبی پیدا کرده و می‌توان به تحقق اهداف ۱۴۰۴ در تولید فولاد امیدوار بود. قیمت فولاد کشور امروز به نسبت دنیا در هر تن کمتر است و این قیمت در سال‌های اخیر کمتر سابقه داشته و واردات فولاد از حدود ۸ تا ۹میلیون تن در سال امسال به ۲، ۵ میلیون تن خواهد رسید. اسلامیان افزود: تعرفه فولاد با توجه به پایین بودن قیمت فولاد ایران باید به گونه‌یی تنظیم شود که تولید‌کننده داخلی متضرر نشود و با توجه به پایین بودن تعرفه واردات فولاد به نسبت کشورهای منطقه صلاح نیست این تعرفه بیش از این کاهش یابد.

امضای ساخت نیروگاه خورشیدی با ایتالیایی‌ها

ایرنا| روز گذشته قرارداد ساخت نیروگاه برق خورشیدی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت «کارلوماسکار» ایتالیا در تهران امضا شد. این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 100مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ساخته می‌شود. منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دهستان «لجران»، بخش مرکزی شهرستان گرمسار قرار دارد. شهر گرمسار در 10 کیلومتری شرقی و شهر ایوانکی در 20 کیلومتری شمال‌غربی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار قرار دارند. محدوده منطقه موردنظر برای استقرار نیروگاه خورشیدی با حدود 2 هزار هکتار مساحت داخل دشت گرمسار قرار گرفته است. وجود انواع مسیرهای ارتباطی زمینی مانند راه‌های اصلی چهارخطه، راه اصلی عریض، راه اصلی معمولی، آزادراه، راه فرعی و خط‌آهن سراسری در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، شرایط ویژه‌یی را برای توسعه بهینه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم آورده است.

 

ارسال نظر