اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۳۷

معافیت چای خارجی از مالیات بر ارزش افزوده

تسنیم| واردات و عرضه چای خارجی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق برنامه ششم توسعه معاف شد. گمرک ایران طی نامه‌یی به مدیران اجرایی این دستگاه اعلام کرد در برنامه ششم توسعه واردات و توزیع چای خارجی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده براساس اعلام معاون سازمان امور مالیاتی معاف است. زمان اجرایی شدن این قانون نیز همزمان با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه کشور اعلام شده است.

بنابراین گزارش گمرک پیش از این نیز اعلام کرده بود که چای خارجی وارداتی در صورتی که افزودنی نداشته باشد از پرداخت مالیات معاف است. در نامه گمرک آمده است:«عرضه و واردات چای خشک بدون هیچ‌گونه افزودنی اعم از اسانس و نظایر آن از تاریخ لازم‌الاجرا شدن برنامه ششم(اول فروردین 96) از پرداخت مالیات عوارض ارزش افزوده معاف هستند اما این معافیت قابل تسری به خدمات بسته‌بندی، فرآوری و توزیع انواع چای خشک نخواهد بود.»

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق

ایرنا| رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری نمایشگاه اختصاصی تجاری و صنعتی کشورمان در بغداد از تاریخ ۲۳تا ۲۶بهمن ‌ماه سال جاری توسط بخش خصوصی خبر داد. ناصر بهزاد افزود: این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی توسط بخش خصوصی در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی بغداد برگزار خواهد شد.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های تجاری و صنعتی ایران است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰شرکت صنعتی تجاری و مهندسی در فضایی بیش از ۱۰۰۰مترمربع نسبت به معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات خود اقدام کنند. وی افزود: زمینه‌های مشارکت شرکت‌های برتر ایرانی در بخش‌های مختلف صنعتی عراق در قالب 3 پروژه با 10عنوان تعریف شده است و این امکان را به شرکت‌های ایرانی می‌دهد که با شناخت دقیق‌تری بتوانند در حوزه‌های سرمایه‌گذاری جدید در عراق وارد شوند. بهزاد درخصوص این 3پروژه گفت: کلیه زیرشاخه‌های صنعت ساختمانی تحت عنوان«پروبیلد ایران»، زیرشاخه‌های صنایع غذایی تحت عنوان «پروفود ایران» و سایر گروه‌های صنعتی شامل گروه‌های وابسته به صنعت خودرو، آب، برق، خدمات فنی و مهندسی، پلاستیک، تجهیزات پزشکی، چاپ و بسته‌بندی و... تحت عنوان پروژه سوم تعریف شده است. رایزن بازرگانی ایران در عراق، برگزاری و مذاکرات تجاری و صنعتی میان فعالان ایرانی و عراقی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این نمایشگاه عنوان کرد. بهزاد تاکید کرد: توسعه بازار عراق در شرایط ورود این کشور به مرحله بازسازی پس از پایان جنگ با داعش و آزادسازی مناطق اشغال شده، فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی جهت اجرای پروژه‌های مهم و تامین و صدور کالاست.

ایران در جایگاه چهاردهمین فولادساز برتر دنیا

تسنیم| یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه 40سال پیش تولید فولاد کشور کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود، گفت: تلاش مهندسان ایرانی در این ۴دهه ثمر داد و امروز با رکورد تولید سالانه ۲۱میلیون تن چهاردهمین فولادساز دنیا هستیم.

رضا شهرستانی اظهار کرد: در آن سال‌ها قرار بود، فولاد مبارکه به جهت دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب کشور فعالیت خود را آغاز کند اما به خاطر جنگ و مسائل دیگر این پروژه در اصفهان اجرایی شد. وی با اعلام اینکه از آن سال‌ها تا دهه 70 روند رشد تولید فولاد کشور به کندی صورت می‌گرفت، افزود: در دولت‌های نهم و دهم به خاطر تحریم و بسته شدن خطوط اعتباری نتوانستیم به اهداف پیش‌بینی شده خود که تولید 55 میلیون تن فولاد است، دست پیدا کنیم اما خوشبختانه در طول سال‌های اخیر این عقب‌ماندگی جبران شده و با سرعت تولید فولاد انجام می‌شود. این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: در سال 94 تولید فولاد کشور 15میلیون تن بود که این رقم در سال 95 به 18میلیون تن رسیده است. با این میزان رشد امروز ایران رتبه 14را در تولید فولاد دارد. شهرستانی با بیان اینکه برنامه‌های دولت در طراحی پروژه‌های مختلف باعث شده تا امسال تولید 21میلیون تن فولاد در کشور محقق شود، افزود: در سال آینده قرار است این میزان تولید به 26میلیون تن افزایش پیدا کند. وی با بیان اینکه تا سال 1404 احتمالا به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا خواهیم کرد، اظهار کرد: برای تحقق این حجم تولید نیازمند رفع 3 مشکل اساسی پیش روی واحدهای تولیدی هستیم، نخست وضعیت کمبود آب است که باید به کارگیری تکنولوژی‌های جدید این موضوع برطرف شود. موضوع دوم کمبود سنگ آهن در کشور است. به نحوی که فقط تا 7سال آینده ما سنگ آهن داریم و باید برای مابقی تولید فولاد اکتشافات جدیدی انجام شود.

اعطای نشان حلال به تولیدکنندگان

 مهر| رییس سازمان ملی استاندارد گفت: کارشناسان استاندارد به‌عنوان ضابط قضایی، می‌توانند اقدامات لازم را در محل تخلف انجام و موارد را برای اجرا به دستگاه قضایی ارجاع دهند. نیره پیروزبخت تنها مرجع صدور نشان حلال را به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و ادامه داد: در یک سال اخیر ۲۰ نشان حلال به واحدهای صید و ذبح اعطا شده است. او اظهار کرد: باید نظام استانداردسازی در همه جای ایران فراگیر شود. او از گسترش بازرسی و نمونه‌برداری‌ها در مراکز تولید و عرضه به‌عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان در یک سال اخیر خبر داد و افزود: با شدت بخشیدن به بازرسی‌های میدانی در سطح بازار، تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت و جاعلان علامت استاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه نظارت بر خدمات شهربازی، تله‌کابین، پیست‌های اسکی و ایستگاه‌های گاز سی‌ان‌جی افزایش داشته است، گفت: با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها، معاینه فنی خودروها در سطح گسترده‌یی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر