روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۱۶

تعرفه و ارز تخصیصی انواع کاغذ تغییر نمی‌کند

شاتا  مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه تا پایان سال همچنان مطابق روال قبل است و ارز تخصیصی جهت انواع کاغذ نیز تا اطلاع ثانونی بدون تغییر، مبادله‌یی و با اولویت، تامین می‌شود. محمدرضا کلامی با تاکید بر ضرورت‌های زنجیره تامین انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه تصریح کرد: این موضوع باید با اولویت مدیریت آرامش بازار و با اتخاذ رفتارهای حرفه‌یی و تخصصی در جهت تعدیل اثرات قیمت‌های جهانی کاغذ و نهاده‌های تولید انجام گیرد. او با اشاره به برگزاری جلسه‌یی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و تشکل‌های تولیدی و مصرف‌کننده در حوزه زنجیره ارزش کاغذ در 12 آذرماه، افزود: در این جلسه مقرر شد ضمن حمایت اصولی از تولیدات داخلی و مصرف‌کنندگان عمده در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی تعرفه انواع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه تا پایان سال همچنان مطابق روال قبل (5درصد ثابت) لحاظ شود و افزایش داده نشود. کلامی با اعلام اینکه ارز تخصیصی جهت انواع کاغذ رول و شیت (چاپ و تحریر و روزنامه) تا اطلاع ثانونی بدون تغییر، مبادله‌یی و با اولویت، تامین می‌شود، گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد مزیت تولید کاغذ برای کارخانجات مربوطه پیشنهاد حذف ارزش افزوده برای مواد اولیه تولید کاغذ (خمیرکاغذ، چوب، باگاس، مواد شیمیایی) که در لایحه پیشنهادی مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به مجلس ارسال شده است با جدیت پیگیری می‌شود. او با تاکید بر نوسازی و ارتقای کیفیت تولید برای دستیابی به آخرین تکنیک‌های صنعتی تولید با هدف عرضه تولیدات رقابتی با محصولات جهانی، بیان کرد: سند 4 ساله زنجیره تامین کاغذ با اولویت مدیریت آرامش بازار با اتخاذ رفتارهای حرفه‌یی و تخصصی به صورت برنامه‌های اجرایی متاثر از فرآیند زنجیره تامین تنظیم می‌شود.

بررسی قراردادهای فروش واردکنندگان خودرو

تسنیم   رییس شورای رقابت با اعلام اینکه به تمام واردکنندگان اعلام کرده‌ایم تا قراردادهای فروش خود را به شورا ارسال کنند، گفت: متاسفانه در قالب قراردادهای نامعقول هزینه‌های سنگینی از خریداران دریافت می‌شود. رضا شیوا با اشاره به اینکه بی‌سامانی بازار خودروهای وارداتی باعث شده تا تعدادی از این شرایط سوءاستفاده کرده و خودروها را در قالب قراردادهای غیرعادلانه به فروش برسانند، اظهار داشت: اگر افراد از وضعیت اقتصاد مسلط سوءاستفاده و قراردادهای غیرمتعارفی را به خریداران تحمیل کنند، شورای رقابت براساس ماده 45 قانون اصل 44 به موضوع ورود پیدا کرده و مانع این‌گونه اقدامات خواهد شد. او ادامه داد: بر همین اساس به تمام واردکنندگان اعلام کرده‌ایم تا قراردادهای فروش خود را به شورای رقابت ارسال کنند. شیوا افزود: متاسفانه در قالب قراردادهای نامعقول هزینه‌های سنگینی از خریداران دریافت می‌شود و در آخر هم کسی پاسخگوی تضییع حقوق مصرف‌کنندگان نیست به همین دلیل شورا مانع این کار شده و تلاش خواهد کرد تا قراردادهای منصفانه‌یی در فروش خودروهای وارداتی تنظیم شود.

619 پروانه استاندارد در تهران بی‌اعتبار شد

ایرنا   اداره کل استاندارد استان تهران از ابطال یا تعلیق مجوز استاندارد 619 فرآورده و کالای تولیدی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. از طرف استاندارد استان تهران در همین ارتباط پروانه استاندارد 32فرآورده نیز طی یک ماه گذشته به دلیل عدم احراز شرایط استاندارد در این استان باطل شد. براساس این گزارش، صندلی دندانپزشکی با نام تجارتی صنایع دندانپزشکی گاایران، وسایل پخت‌و‌پز گازسوز خانگی با نام تجاری میشا، اجاق‌گاز رومیزی ساده و اجاق‌ گاز پلوپز با نام تجاری نگین‌راد، آبگرمکن‌های برقی مخزن‌دار خانگی (ذخیره‌یی) با نام تجاری گرم‌آوران و TIWAN از جمله کالاهایی هستند که پروانه استاندارد آنها باطل شده است.

 

ارسال نظر