راه‌اندازی 6 هزار واحد صنعتی جدید تا پایان سال

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۷۷

شاتا  

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا پایان امسال باید 6 هزار واحد صنعتی جدید در کشور راه‌اندازی شود، گفت: در راستای اجرایی شدن طرح رونق تولید، سال گذشته ۱۶هزارمیلیارد تومان اعتبار بانکی برای احیای 7هزار واحد صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته ‌شده بود. رضا رحمانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با اعلام اینکه سال جاری حدود ۲۰هزارمیلیارد تومان اعتبار بانکی برای احیای ۱۰هزار واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته ‌شده، افزود: ۱۰هزارمیلیارد تومان اعتبار بانکی برای بازسازی و بهسازی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: مدعی نیستیم که با اجرای این طرح‌ها درصدد رفع ۱۰۰درصد مشکلات هستیم اما بدون شک هدف دولت در راستای توزیع و تخصیص پول اشتباه نبوده است. رحمانی با اشاره به اینکه احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد ازجمله اهداف دولت محسوب می‌شود که در این راستا از ظرفیت‌های ویژه و متعددی استفاده کرده، ادامه داد: در حد مصوبات کارگروه با بانک مرکزی توافق شد که به استان‌ها اختیار داده شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیر این امر است. وی با اعلام اینکه در راستای اجرایی شدن طرح رونق در سال گذشته بیش از ۲هزار و ۴۲۵بنگاه در بخش صنعت منجر به افزایش اشتغال شده است، افزود: سال گذشته میانگین مصرف برق در صنعت کشور ۴درصد افزایش پیدا کرده است.

 قائم ‌مقام وزیر در امور تولید در ادامه سخنان خود گفت: ۵۰ هزار شغل در برنامه اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری شده است. رحمانی با تاکید بر اینکه طرح رونق تولید یکی از ۴۴طرح اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است به تشریح وضعیت بخش صنعت در البرز پرداخت و گفت: سهم البرز در تولید کشور حدود ۲۰هزار میلیارد تومان است.

 معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تا پایان سال باید ۶ هزار واحد صنعتی جدید در کشور راه‌اندازی شود، افزود: نوسازی صنایع و حمایت از تولید صادرات محور در دستورکار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. رحمانی همچنین استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگو را در استان البرز ضروری دانست و تصریح کرد: اگر تولید کالایی در کشور به ‌راحتی انجام می‌گیرد نباید مشابه خارجی آن وارد شود.

 

ارسال نظر