ایجاد صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۷۸

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از تهیه اساسنامه جدید این صندوق برای ارائه به دولت خبر داد و گفت: طبق این اساسنامه، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تبدیل خواهد شد. علی وحدت در نشست خبری اظهار کرد: صندوق حمایت از صنایع الکترونیک حدود 20سال است که در زمینه حمایت از فعالان این حوزه فعال است و وزیر صنعت، رییس مجمع عمومی این صندوق محسوب می‌شود. وی ادامه داد: در برنامه ششم، توسعه فعالیت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صنایع پیشرفته پیش‌بینی شده و بر همین مبنا نیز اساسنامه جدید صندوق با همکاری دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان مدیریت تهیه شده که هفته آینده برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.

وحدت افزود: در این راستا، تحول جدی از سوی دولت در زمینه سرمایه صندوق پیش‌بینی شده است. وی در ادامه از افتتاح نمایشگاه دایمی صنایع الکترونیک در 8 مرداد ماه با حضور وزیر صنعت خبر داد. وی با بیان اینکه در سال 94 حدود 265میلیارد ریال ضمانتنامه برای متقاضیان از سوی صندوق توسعه صنایع الکترونیک صادر شد، گفت: این رقم در سال 95 به بیش از 505 میلیارد ریال رسید و در مجموع عملکرد این دو سال معادل 3برابر ضمانتنامه‌های صادر شده در 18سال فعالیت صندوق بوده است که توانست فرصت انعقاد بیش از 3هزار میلیارد ریال قرارداد را ایجاد کند.

وحدت در مورد پرداخت تسهیلات از سوی صندوق توسعه صنایع الکترونیک نیز گفت: در سال 94 حدود 980میلیارد ریال و در سال 95 حدود 668 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که عملکرد این دو سال بیشتر از تسهیلات پرداختی در طول 18سال قبل از آن بوده است. وی با اشاره به حمایت صندوق توسعه صنایع الکترونیک از 270طرح با ارزش 1700میلیارد ریال در دو سال گذشته گفت: در مجموع 1200طرح در سال‌های فعالیت صندوق به نتیجه رسیده است. وحدت در مورد وضعیت پرداخت تسهیلات از سوی این صندوق گفت: سود این تسهیلات 5 تا 15درصد دیده شده که این رقم بر مبنای نرخ سود بانکی مشخص می‌شود و در صورت تغییر نرخ سود بانکی، سود تسهیلات صندوق نیز تغییر خواهد کرد. وی تصریح کرد: زمان بازپرداخت این تسهیلات برای طرح‌های مختلف متفاوت است اما به طور متوسط 3سال طول می‌کشد. وحدت در ادامه از برقراری ارتباط مستقیم بین صندوق توسعه صنایع الکترونیک با وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری برای حمایت از طرح‌هایی که قابلیت صنعتی شدن دارند، خبر داد و گفت: در این زمینه حمایت 221میلیارد ریالی از متقاضیان صورت گرفته است.

 

 

ارسال نظر