روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۳۱

ارائه 2.8 میلیون اظهارنامه مالیاتی توسط اصناف

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در سال جاری حدود 2 میلیون و 800 هزار اظهارنامه مالیاتی در حوزه اصناف ارائه شد ضمن اینکه بخش زیادی از صنوف مالیات خود را پرداخت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی با اشاره به تعامل اتاق اصناف با سازمان مالیاتی افزود: تعداد اظهارنامه‌های ارائه شده توسط اصناف در سال جاری در مقایسه با سال قبل ۲ درصد افزایش دارد. وی گفت: حدود ۸۹۴ هزار اظهارنامه در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ دریافت شده که مالیات آنها قطعی است و سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه قطعی اقدام کرده و بقیه را در دست رسیدگی دارد. فاضلی همچنین از ارائه پیشنهاد حذف سهم بیمه کارفرمایان در کارگاه‌های با کمتر از ۵ کارگر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: اتاق اصناف ایران برای ایجاد اشتغال پایدار به دنبال تفاهم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

اختلال در تجارت با سامانه‌ انبارهای گمرک

فارس    مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد سامانه انبارهای گمرک پس از راه‌اندازی سامانه جامع انبارها تاکنون موجب اختلالاتی در زمینه تجارت شده است. عباس تابش درخصوص روند اجرای سامانه جامع انبارها گفت: درحال حاضر سامانه جامع انبارها به صورت کالایی راه‌اندازی شده ‌است. برای نمونه طی توافقات صورت گرفته با سازمان راهداری جهت اجرای سامانه حمل و نقل قرار بر این است که حمل بار دخانیات که از اواسط اردیبهشت ماه بحث شناسه کالای آن عملیاتی شده است منوط به شناسایی انبار مقصد باشد. وی با تاکید بر نقش سامانه جامع انبارها به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت گفت: زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت با هماهنگی یکدیگر موضوع شناسایی و هویت‌بخشی به زنجیره تامین کالاهایی که روند رسمی تجارت را در داخل کشور طی می‌کنند، بوده در حقیقت این سامانه‌ها به تجارت رسمی کشور هویت می‌بخشد.

چشم‌انداز رونق تولید در استان تهران

تعادل    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران با تاکید بر ساماندهی صنایع و استقرار صنایع جدید گفت: رویکرد اصلی استان تهران استقرار صنایع دانش‌بنیان و بارگذرای صنعتی است. محمدرضا مس‌فروش در نشستی خبری اظهار کرد که امسال 2هزار و 500 میلیارد تومان برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و نیز تکمیل طرح‌های با پیشرفت 60 و 80درصد تخصیص یافته و پیش‌بینی کرد، تکمیل واحدهای با پیشرفت 80 درصد تا پایان تابستان و تکمیل طرح‌های با پیشرفت 60 درصد تا پایان امسال محقق شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برنامه‌های سال جاری ما در راستای شعار امسال مبنی‌بر حمایت از تولید و اشتغال و نیز اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است. مس‌فروش گفت: سال گذشته یک هزار و 440میلیارد تومان از طریق سامانه یا سیستم بانکی برای رونق تولید و حمایت از واحدهای مشکل‌دار استان تهران پرداخت شد.

 

ارسال نظر