روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۵:۳۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۱۹۹

ایجاد 20هزار شغل در صنعت فرش

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی «برنامه اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶» را با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان ۹۷۰هزار نفر ابلاغ کرد. در برنامه اشتغال فراگیر ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای سال ۹۶، تعداد ۲۰ هزار شغل در حوزه فرش دستباف پیش‌بینی شده است که این موضوع نویدبخش توسعه و رونق تولید فرش دستی را نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری مرکز ملی فرش در این تصویبنامه «فرش دستباف» در میان رسته‌های منتخب بخش صنعت، معدن و بازرگانی قرار دارد و در هدف‌گذاری کمی این بخش برای فرش دستباف تعداد ۲۰هزار شغل جدید پیش‌بینی و تکلیف شده است. باید اشاره کرد که برنامه اشتغال فراگیر به تایید کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان اداری و استخدامی، رییس کل بانک مرکزی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور رسیده است. همچنین در این تصویبنامه تکالیف و الزامات دستگاه‌های مختلف برای آماده کردن پیش‌نیازهای اجرایی شدن طرح از جمله تامین منابع و اعتبارات، ارائه آموزش‌های مهارتی، ارائه مشوق‌های کارفرمایی، ارائه تسهیلات بانکی و… مشخص شده است.

تدوین راهبردهای صنعتی برای هر منطقه

شاتا|  قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین راهبردهای صنعتی براساس آمایش سرزمین و مزیت‌های هر منطقه خبر داد و گفت: این راهبردها به زودی به دولت ارائه می‌شود. رضا رحمانی افزود: این راهبردهای صنعتی براساس آمایش سرزمین و مزیت‌های هر منطقه برای نخستین ‌بار تدوین شده و با اجرای این راهبردها شاهد موفقیت‌های بزرگی در حوزه صنعت خواهیم بود. وی تاکید کرد: چنانچه در حوزه صنعت با برنامه و اصول حرکت کنیم و منابع نیز براساس برنامه‌یی مدون تخصیص یابد، تولیداتمان کیفی و صادرات محور می‌شود.

ورود مجلس به قیمت‌گذاری پژو ۲۰۰۸

تسنیم| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود این کمیسیون به نحوه قیمت‌گذاری «پژو ۲۰۰۸» خبر داد.

محمدرضا منصوری از بررسی ابهامات ایجاد شده در قیمت‌گذاری خودرو «پژو 2008» در این کمیسیون خبر داد و گفت: ابهاماتی که در نحوه قیمت‌گذاری خودرو پژو 2008 ایجاد شده، باعث شد تا در کمیسیون صنایع مجلس به آن ورود کنیم و موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. وی با بیان اینکه شورای رقابت مسوول قمیت‌گذاری انواع محصولات شرکت‌های خودروسازی است و خودروسازان نقش چندانی در تعیین قیمت‌ خودروها ندارند، افزود: طبق قانون ‌باید 50 درصد قیمت نهایی خودرو به صورت پیش‌‌پرداخت از مشتریان دریافت شود در صورتی که مبلغ 60 میلیون تومانی برای پیش‌پرداخت پژو 2008 از مردم اخذ شده است.

تعطیلی واحدهای صنفی آهن

ایلنا| رییس اتحادیه آهن‌سازان با اشاره به مشکلات صنعتگران آهن گفت: مشکلاتی همچون بیمه و مالیات نیز در این بازار راکد، تاثیرگذاری خود را بیشتر کرده به طوری که امروز یک واحد صنفی را به دلیل بدهی اندک به بیمه به تعطیل کشانده‌اند. علی بشارتی با اشاره به رکود موجود در این صنف افزود: فعالیت و کار ما ارتباط مستقیم با ساختمان‌سازی و پروژه‌های عمرانی دارد و با توجه به اینکه این بخش از اقتصاد کشور در چند سال اخیر راکد بوده و حتی پروژه‌های بزرگ عمرانی متوقف شده‌اند، ما از وضعیت بدی برخوردار هستیم و این باعث شده که زندگی 3هزار نفر از زیرمجموعه این اتحادیه در وضعیت نابسامانی قرار بگیرد. وی اظهار کرد: دولت چنانچه به دنبال بهبود اوضاع است باید کارگاه‌های کوچک را تقویت کند. هر روز اعلام می‌شود که ما به واحدهای تولیدی وام پرداخت کرده‌ایم اما در واقع کارخانه‌هایی مانند ایران خودرو و دیگر صنایع بزرگ هستند که وام گرفته‌اند. پیشنهاد می‌شود که برای تقویت کارگاه‌های کوچک آن دسته از واحدهایی که کمتر از 5 نفر کارگر دارند برای یک سال از مالیات و بیمه معاف شوند.

 

ارسال نظر