کدام کشورها ورود چینی‌ها را به خاطر کرونا محدود کرده‌اند؟/ جای خالی ایران در لیست

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۱۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۳۹۲
کدام کشورها ورود چینی‌ها را به خاطر کرونا محدود کرده‌اند؟/ جای خالی ایران در لیست

با لغو محدودیت‌های کرونایی در چین، آن هم در حالی که این کشور در هفته گذشته از ثبت سه مرگ به خاطر کرونا خبر داد نگرانی‌ها بین کشورهای جهان افزایش پیدا کرده است. آغاز سفرهای بین‌المللی در چین باعث شده برخی کشورها برای مسافران خروجی از چین محدودیت‌های سفر مرتبط با ویروس کرونا تعیین کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در اتحادیه اروپا تاکنون مقام‌های فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا و سوئد در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های سفری را برای مسافران خروجی از چین تعیین کرده‌اند.

ایتالیا نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که از محدودیت‌های سفری خبر داد و لزوم انجام آزمایش کرونا را برای تمام مسافران مبدأ چین اعلام کرد.

اسپانیا دومین کشور اروپایی بود که برای مسافران خروجی از چین محدودیت‌هایی را تعیین کرد و در نتیجه، این گروه از مسافران اکنون به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا یا مدرک واکسیناسیون ملزم هستند.

مقام‌های فرانسه که در ابتدا اعمال محدودیت‌های مرزی را غیرضروری عنوان کرده بودند نیز اعلام کردند، از پنجم ژانویه به بعد، ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا مربوط به حداکثر ۴۸ ساعت قبل از سفر برای تمام مسافران خروجی از چین الزامی است.

سوئد نیز اعلام کرد که از هفتم ژانویه به بعد مسافرانی که از مبدأ چین به این کشور سفر می‌کنند نیز باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند. مقام‌های هلند نیز مقررات مشابهی را از دهم ژانویه به اجرا می‌گذارند.

مقامات بریتانیا نیز بیانیه اصلی خود مبنی بر این‌که «هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن آزمایش کووید-۱۹ برای کسانی که از چین می‌آیند"، ندارد را طی یک تصمیم ناگهانی تغییر دادند. وزارت بهداشت بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که از ۵ ژانویه، مسافران خروجی از چین باید نتیجه منفی آزمایش کرونا پیش از سفر را در اختیار داشته باشند.

چین اعمال چنین محدودیت‌های سفری برای مسافران خروجی از این کشور را مورد انتقاد قرار داده و این مقررات را فاقد اساس علمی و غیرمنطقی عنوان کرده است.

با این حال، در نقاط دیگر جهان نیز استرالیا، کانادا، هند، ‌سرزمین فلسطین اشغالی، ‌مالزی، مراکش، قطر، ‌کره جنوبی، ‌تایوان و ایالات متحده مقرراتی را برای مسافرانی اعلام کرده‌اند که از چین سفر می‌کنند.

استرالیا اعلام کرد که مسافرانی که از پنجم ژانویه از چین وارد خاک این کشور می‌شوند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا مربوط به ۴۸ساعت قبل از سفر را در اختیار داشته باشند.

مسافران در پروازهای چین به مقصد کانادا نیز باید مقررات مشابهی را رعایت کنند.

هند، اما گزارش منفی آزمایش کرونا برای مسافرانی که از چین، هنگ‌کنگ، ‌ ژاپن، ‌ کره جنوبی، سنگاپور و تایلند سفر می‌کنند را اجباری اعلام کرده است. مسافرانی که از این کشورها سفر کرده باشند در صورت بروز علائم بیماری یا مثبت شدن آزمایش کرونا باید قرنطینه شوند.

ژاپن نیز در اقدامی مشابه سایر کشورها، آزمایش کرونا را اجباری و علاوه‌بر آن قرنطینه یک هفته‌ای را برای مسافران مبتلا به کرونا اعلام کرده است. مقام‌های ژاپن همچنین در نظر دارند تا سفرهای خطوط هوایی به چین را کاهش دهند.

مراکش در راستای مقابله با شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی ورود همه مسافران از مبدأ چین (فارغ از ملیت) به این کشور ممنوع خواهد بود.

اما چرا کشورهای مختلف جهان نگران ورود مسافران از چین هستند؟ در هفته‌های اخیر مقام‌های چین به سرعت مقررات سختگیرانه مربوط به شیوع کرونا را لغو کردند. تغییر ناگهانی در این مقررات سیستم بهداشت و درمان این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

چین که ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دارد، ‌ سه‌شنبه گذشته از سه مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. این درحالی است که یک روز پیش از آن، فقط یک مورد جدید مرگ گزارش شده بود. با این حال این ارقام با گزارش‌های موسسات خاکسپاری مغایرت دارند.

 

ارسال نظر