رجیستری آیفون ۱۴ تعیین تکلیف می‌شود؟

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۰۸:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۷۳۱
رجیستری آیفون ۱۴ تعیین تکلیف می‌شود؟

خریداران و البته فروشندگان آیفون ۱۴ منتظر تعیین تکلیف در خصوص رجیستری آن هستند، موضوعی که هر ماه به تاخیر می‌افتد. پیش‌تر اعلام شده بود تکلیف رجیستری آیفون ۱۴ در آذرماه ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد اما با گذشت چند روز از دی‌ماه همچنان همه چیز نامشخص است.

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم درستی، رئیس سابق اتحادیه صوتی، تصویری و تلفن همراه در خصوص تعیین تکلیف رجیستری آیفون ۱۴ گفت‌وگویی داشته که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

  • حدود ۴ تا ۵ ماه است که این کالا وارد بازار شده‌است، یک‌سری از این کالا از مبادی قانونی، یعنی از طریق مسافرانی که حق آنها واردات سالانه یک تلفن همراه است، به کشور آمده‌است، یک‌ تعداد از این کالا نیز به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌است.
  • تاکنون دو تا سه زمان رجیستری این تلفن همراه عقب افتاده‌است تا این تلفن‌های همراه در کشور قطع نشوند، این فناوری به روزی است که نباید از مردم دریغ شود و درخواست من این است که هرچه زودتر تکلیف رجیستری مشخص شود.
  • از ابتدای سال فروشندگان کسب و کار درستی نداشتند و نوسانات دلار به مغازه‌داران ضربه زده است. فروشندگان تنها درآمدشان از تعداد محدودی تلفن همراه است که از طریق مسافری وارد می‌شود و درخواست ما این است که هرچه زودتر رجیستری آیفون ۱۴ تعیین تکلیف شود.
  • با صحبت‌هایی که با آقای قالیباف سخنگوی صمت داشته‌ایم، ایشان اشاراتی به چاره‌اندیشی‌هایی که برای رجیستری برخی از آیفون‌۱۴‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند کردند؛ انتظار ما این است که راهکاری پیدا شود که واحد صنفی ما متضرر نشود و خریدار نیز در این بین ضرر نکند.
  • [در پاسخ به این پرسش که عرضه تلفن همراه در بازار پایین‌ آمده‌است یا خیر] عرضه با تقاضا باید با یکدیگر بخواند و از طرف دیگر نوسانات قیمت دلار بر روی عرضه و تقاضا اثر گذار است؛ باید به روند تخصیص ارز سرعت ببخشند تا بازار تامین شود، در حال حاضر تعداد شرکت‌های واردکننده موبایل از ۱۵ عدد به هزار عدد رسیده‌است و در خواست من این است که هر یک از این شرکت‌ها چه کوچک و چه بزرگ باید بتوانند به طور قانونی کالای خود را وارد کنند و شرکت‌های بزرگ نباید لقمه‌های شرکت‌های کوچک‌تر را ببرند.
  • زمانی که کالایی بیش‌ از اندازه گران شود، رکود در بازار ایجاد می‌شود، در حال حاضر فروشندگان به شدت تحت فشار هستند و حتی اگر بتوانند هزینه‌های جانبی خود را تامین کنند نیز هنر کرده‌اند. این نوسانات نرخ ارز منجر به کاهش قدرت خریده فروشندگان می‌شود و باید قیمت ارز تثبیت شود تا بازار دوباره به روزهای رونق خود باز گردد و سازمان امور مالیاتی این روزهای سختی که بر اصناف می‌گذرد را باید ببیند و در تعیین تکلیف مالیات آنها آن را در نظر بگیرد. چراکه چه تعمیرکنندگان تلفن‌همراه و یا فروشندگان آنها در حال حاضر متضرر هستند.

 

ارسال نظر