زنگ ورزش دانش‌آموزان ابتدایی دو زنگه شد

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۰۱:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۹۳۳۷۵
زنگ ورزش دانش‌آموزان ابتدایی دو زنگه شد

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش زنگ ورزش دانش‌آموزان ابتدایی توضیحاتی داد. محمد جعفری در این باره گفت: زمان زنگ ورزش طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در تمامی پایه‌های تحصیلی و شاخه‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کار و دانش، دو ساعت در هفته است اما معمولاً در دوره ابتدایی این دو ساعت را کم می‌کردند یا اینکه دو ساعت ورزش را در یک روز قرار می‌دادند.

او با اعلام اینکه دستورالعمل اجرای درس تربیت‌بدنی به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده افزود: در ماده ۴ این دستورالعمل قید شده که این زمان در مقطع ابتدایی باید در دو روز متفاوت و در دو زنگ جداگانه اجرا شود.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: معاون امور ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اجرای درس تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی را بخشنامه کرده و به ادارت کل ابلاغ کرده است.جعفری با اشاره به آغاز المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با هفته تربیت‌بدنی، اظهارکرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در زمان شیوع کرونا به دلیل تعطیلی مدارس متوقف شد، اما قرار است همزمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی که از ۲۶ مهر ماه خواهد بود شروع شود.

 

ارسال نظر