ایجاد رشته محیط‌بانی از سال تحصیلی جدید

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۰۱:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۹۲۸۱۳

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، رشته محیط‌بانی در دو استان فارس و خوزستان راه‌اندازی می‌شود. علی سلاجقه امضای تفاهم همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش را در راستای مدیریت چالش‌های محیط زیست ارزیابی کرد و گفت: در گذشته تفاهم‌نامه‌های متعددی در موضوع آموزش‌های محیط زیستی منعقد شده اما دولت سیزدهم به عنوان یک دولت عملیاتی در پی تحقق این تفاهم نامه‌هاست. سلاجقه با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور با وزارت آموزش و پرورش سر و کار دارند، تاکید کرد: می‌توان در تدوین کتب درسی با توجه به موضوع، مباحث مربوط به محیط زیست کشور را در قالب فصلی مجزا مورد توجه قرار داد.

   راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در دو استان از ابتدای سال تحصیلی جدید

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید، رشته محیط‌بانی در دو استان فارس و خوزستان راه‌اندازی می‌شود. او، نرم افزارهایی مثل اپلیکیشن شاد را یک ظرفیت عالی برای محیط زیست کشور توصیف و بر استفاده از آن برای آموزش موضوعات زیست محیطی تاکید کرد.

   آموزش مباحث زیست محیطی از سنین کم‌موثرتر است

معاون رییسی با اشاره به عبارت «العلم فی الصغر، کالنقش فی الحجر»، گفت: برای اینکه مفاهیم محیط زیستی در افراد جامعه تأثیرگذار باشد باید این مفاهیم را از سنین کم به دانش‌آموزان آموزش داد. سلاجقه افزود: دانش و سواد وقتی به درستی انتقال پیدا می‌کند که یک محیط زیست سالم داشته باشیم چرا که عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم هم در محیط زیست سالم شکل می‌گیرد. اگر از ظرفیت‌های این تفاهم نامه به خوبی استفاده شود می‌توان در بینش و فرهنگ جامعه نسبت به مقولات زیست محیطی تحول اساسی ایجاد کرد.

   از فارغ‌التحصیلان محیط زیست برای  آموزش درس محیط زیست استفاده شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست در بحث آموزش درس محیط زیست از فارغ‌التحصیلان این رشته استفاده شود. سلاجقه با اشاره به برگزاری جشنواره صنعت سبز، برای برگزاری جشنواره مدارس سبز با همکاری وزارت آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد.

 

ارسال نظر