پایان تلخ اربعین برای مسافران معراج

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۰:۵۰:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۷۳۰

پرواز شرکت هواپیمایی معراج که قرار بود شنبه شب از نجف به مقصد تهران حرکت کند، به گفته سخنگوی این شرکت به‌دلیل مشکل فنی، با تاخیر بیش از ۱۷ ساعت مواجه شد. پرواز شرکت هواپیمایی معراج به شماره ۴۸۰۲ از مبدا نجف به تهران، که مقرر بود شنبه ۲۶ شهریورماه عراق را ترک کند، دچار تاخیر بیش از ۱۷ ساعت شد. یکی از مسافران این پرواز با اعلام این خبر، به ایسنا اعلام کرد که کادر پرواز و نماینده معراج هم تاکنون (دیروزصبح) در این مدت به مسافران پاسخگویی نداشته‌اند، این در حالی است که در فاصله سه تا شش صبح هم با وجود گرمای هوا، مسافران را در هواپیما نگه داشته و حتی به هتل منتقل نکرده‌اند.

این مسافر اعلام کرد: از سوی هواپیمایی، یک ربع قبل از اذان صبح اعلام شده به این دلیل که نمی‌توان برای نماز توقف کرد، در فرودگاه مانده‌اند و حتی علت تاخیر را به فرودگاه تهران، نماز خواندن مسافران اعلام کرده‌اند. همچنین بین مسافران و نیروهای عراقی فرودگاه مشکلاتی اتفاق افتاده و چند ایرانی دستگیر شدند و آمبولانس هم برای رسیدگی به وضعیت جسمی یک خانم اعزام شده است.

در این زمینه میرسمیعی، روابط عمومی هواپیمایی معراج توضیح داد: مشکلات فنی باعث تاخیر این پرواز شده است وبا توجه به اینکه پرواز از مبدا عراق و خارج از کشور انجام شده، در تلاش برای حل مشکل فنی برای از سر گرفتن پرواز هستیم.

در این حال، میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در پی نقص فنی و زمینگیری هواپیمای معراج در فرودگاه عراق، سه شرکت هواپیمایی مجوز پرواز به نجف برای انتقال مسافران به تهران را از سازمان هواپیمایی دریافت کردند.

رضوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سه ایرلاین مجوز پرواز به نجف برای بازگرداندن مسافران هواپیمایی معراج را دریافت کردند. همچنین مسافران پرواز نجف به تهران هواپیمایی معراج که از روز شنبه موفق به بازگشت به تهران نشدند و تاخیر چندین ساعته را تحمل کردند خسارت خواهند گرفت.

حسن خوشخو، معاون سازمان هواپیمایی نیز با اشاره به تمهیدات انجام شده برای پشتیبانی پرواز لغو شده شرکت معراج در فرودگاه نجف اظهار کرد: 5 فروند هواپیما از شرکت‌های ایران ایر، ایران‌ایرتور و ماهان برای پشتیبانی پروار معراج مسیر نجف- تهران در نظر گرفته‌ شده است.

 

ارسال نظر