واکنش وزارت نیرو به سیل بی‌آبی در غرب ایران

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۱:۵۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۲۷۲

در پی انتشار گزارشی درباره  بی‌آبی گسترده در استانهای غربی کشور در روزنامه تعادل روابط عمومی و دفتر امور اجتماعی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران پاسخی به دفتر نشریه ارسال کرد که در زیر می‌خوانید

جناب آقای الیاس حضرتی 

مدیر مسوول محترم روزنامه تعادل 

با سلام و احترام 

با قدردانی از تلاش‌های ارزنده جنابعالی و همکاران ارجمندتان در آن روزنامه، در پاسخ به مطلب مندرج در آن رسانه با عنوان (سیل بی‌آبی در غرب ایران) صفحه 16 به تاریخ 29/5/1401 موارد زیر به استحضار می‌رسد. خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به انتشار آن اقدام فرمایید .

با توجه به مسائل مطرح شده در رابطه با تامین آب شرب استان آذربایجان غربی، کلیه منابع تامین آب شرب ارومیه با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار دارند. تصفیه‌خانه‌های شهید باهنر و گلشهر و همچنین 40 حلقه چاه موجود در حال بهره‌برداری هستند. همچنین دبی ورودی آب از سد شهرچای به تصفیه خانه گلشهر، یک هزار و 585 لیتر در ثانیه می‌باشد و از محل سد شهرچای 584 لیتر در ثانیه به تصفیه‌خانه شماره یک ارومیه وارد می‌شود. همچنین یک هزار و 320 لیتر در ثانیه، دبی تولیدی 40 حلقه چاه آب در سطح شهر است. کارشناسان واحد بهره‌برداری، اکیپ عملیاتی پیمانکار حوزه بهره‌برداری و نگهداری از کلیه تاسیسات تامین، توزیع و تولید آب نیز نسبت به انجام امور محوله اهتمام جدی دارند. در برخی مناطق شهر ارومیه که عمدتا نیز مربوط به نقاط هم کد با ارتفاع مخازن موجود است، قطعی یا افت فشار آب در زمان‌های پیک به وجود آمده است.

 

ارسال نظر