واکنش آموزش و پرورش به گزارش «تعادل»

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۰۳:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۵۷۰

مدیرمسوول محترم روزنامه تعادل

با سلام و احترام؛ 

در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 05/۰۴/۱۴۰۱ با عنوان «شهریه مدارس غیردولتی» پاسخ سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:

۱- تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی همه ساله به استناد مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و پس از تصویب شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی از طریق سامانه مشارکت‌ها WWW.mosharekatha.ir به موسسین ابلاغ می‌شود.

۲- موسسان مدارس غیردولتی موظف هستند با توجه به شاخص‌های مندرج در مواد فوق شامل (اجاره‌بهاء، حقوق و مزایای پرسنل، کیفیت آموزشی و پرورشی، تعداد دانش‌آموزان، دوره تحصیلی و شهریه سال گذشته اطلاعات واحد آموزشی را در سامانه مورد اشاره وارد و پس از تایید منطقه /ناحیه مربوطه جهت تعیین شهریه به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال تا شهریه آن واحد آموزشی اعلام گردد.

٣- کلیه فرآیند شهریه و میزان افزایش سالانه پس از تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به واحدهای آموزشی غیردولتی ابلاغ می‌شود.

۴- شهریه ابلاغی به مدارس غیردولتی شامل (شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه درسی) می‌باشد و موسسان مدارس غیردولتی نباید مبلغی بالاتر شهریه فوق از اولیای دانش‌آموزان دریافت کنند.

۵- استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات ارایه شده توسط موسسان، از قبیل فعالیت‌های غیر آموزشی، هزینه ایاب و ذهاب، تغذیه میان‌وعده، ناهار، لباس فرم و... به صورت کاملا اختیاری بوده و هزینه این برنامه‌ها با قراردادهای مشخص که به امضای اولیای دانش‌آموز و موسسه رسیده قابل دریافت می‌باشد. لازم به ذکر است در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اعتراضات، سامانه پاسخگویی به شکایات ذیل سایت مشارکت‌ها به آدرس (www.mosharekatha.ir)  را در نظر گرفته که تمامی اولیای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس، مراکز غیردولتی و مدارس آموزش از راه دور می‌توانند شکایات خود را ثبت و پیگیری نمایند.

خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

مصطفی بابایی

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی

 

ارسال نظر