آماده‌‌باش ۵ هزار دستگاه آمبولانس در طرح نوروزی

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۰۰:۵۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۸۰۳
آماده‌‌باش ۵ هزار دستگاه آمبولانس در طرح نوروزی

رییس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش ۵ هزار دستگاه آمبولانس در طرح نوروزی خبر داد. جعفر میعادفر در نشست خبری خدمات نوروزی اورژانس و آیین به کارگیری ۸۰ موتورلانس جدید در اورژانس گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم، تمهیداتی را اندیشیدیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا بعد از سه بهار که مردم از مسافرت‌ها محروم بودند مسافرت‌های خوبی داشته باشند او با اشاره به افزایش جدی مسافرت‌ها نسبت به گذشته ادامه داد: قطعا ما نیز باید آمادگی‌های لازم را کسب می‌کردیم. بخشی از فعالیت ما در این خصوص در حوزه پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراقبت‌های بهداشتی است. رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که ٣٠٠٠ پایگاه زمینی از جمله ١٧٠٠ پایگاه جاده‌ای و ١٣٠٠ پایگاه شهری، ۵٠ پایگاه اورژانس هوایی را نیز آماده کردیم که در این ایام خدمات رسانی کنند. بخش عمده حوادث، به خصوص حوادث ترافیکی در ٣٠ کیلومتری شهر‌ها است. به همین منظور برای اینکه فضایی ایجاد شود که مردم و مسافران نسبت به کاهش سرعت و استراحت اقدام کنند قرار شده است که فضایی فراهم شود که مسافران استراحت و توقفی را داشته باشند و بعد وارد شهر شوند. باید خدمات سرپایی نیز فراهم می‌شد که با پیش بینی ۴١٣ کمپ سلامت در ورودی شهر‌ها خدمات سرپایی ارایه خواهیم کرد.

   640  بیمارستان در آماده‌باش

میعادفر در خصوص بیمارستان‌ها گفت: ۶۴٠ بیمارستان دولتی و دانشگاهی هماهنگی با سازمان‌های برون بخشی مثل نیرو‌های مسلح، تامین اجتماعی و... انجام شده که از این ظرفیت‌ها نیز برای ایام نوروز استفاده شود. همچنین هماهنگی بین شهر‌های نزدیک انجام شده که از نظر نیرو‌های تخصصی همپوشانی داشته باشند و مشکلات بیماران زمین نماند. او گفت: در بحث بهداشت با هماهنگی که با معاونت بهداشت وزارت خانه داشتیم گفت قرار شده واکسیناسیون روتین گروه آسیب‌پذیر زیر پنج سال انجام شود و در خصوص خصوص واکسن کرونا دز دو و سه انجام می‌شود. میعادفر با بیان اینکه این درخواست ما بوده که مراکز فروش بلیت‌های حمل و نقل چک تزریق واکسن را انجام داده باشند گفت: حدود ٣۵٠ مرکز خدمات بهداشتی فعال است که علاوه بر واکسیناسیون خدمات بهداشتی نیز در نقاط کم برخوردار ارایه شود. او ادامه داد: پیش از ایام نوروز اعتباراتی به دانشگاه‌ها دادیم که آمبولانس‌ها را بازسازی کنند تا ان‌شاالله در سال ١۴٠١ با بودجه‌ای که دیده خواهد شد بخشی از کمبودات خود را جبران کنیم. حدود ۵ هزار دستگاه آمبولانس را در آماده باش نوروزی داریم. 

    افزایش تعداد موتورلانس‌ها

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در خصوص افزایش موتورلانس امروز ٨٠ دستگاه موتور را تأمین کردیم که قبل از سال نو به دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع خواهیم کرد. سال‌های متمادی است که موتورلانس‌ها در تهران و در برخی دیگر شهر‌ها به‌طور محدود استفاده می‌شود اما از ١۴٠١ در کلان‌شهر‌های دیگری نیز استفاده خواهد شد. او گفت: امسال تجهیزات آموزشی را تهیه کردیم که آنها نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارایه خواهد شد. باید سال آینده در بحث آموزش تلاش بیشتری داشته باشیم تا کیفیت خود را ارتقا دهیم. بر همین اساس در تقویت برنامه آموزشی که از خواسته‌های مقام عالی وزارت نیز هست دریغ نخواهیم کرد. میعادفر افزود: برای اینکه اقدامات خود را ارزیابی کنیم تیم‌های نظارتی را آماده کردیم که شهر به شهر و پایگاه به پایگاه، به صورت زمینی حضور پیدا کنند و بررسی کنند و مشکلات را رفع کنند. اولین گروه از صبح امروز اعزام شده است. گروه‌های دیگر نیز در روز‌های آینده اعزام خواهند شد. رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در ١١ ماهه سال، علیرغم اینکه در شش ماه اول به جز فروردین محدودیت سفر داشتیم که در حوزه فوریت‌های پزشکی ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس ١۶.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. او اظهار کرد: پرسنل اورژانس محجوب و مظلومی هستند. همکاران اورژانس از ابتدای کرونا بیماران را منتقل کردند و حدود ١٩ شهید داشتیم که در خصوص بحث شهادت این عزیزان همچنان درگیر هستیم. تقریبا از جمعیت ٢۴ هزار نفری اورژانس ١۵ هزار نفر در ماموریت‌ها کرونا گرفتند. دو نفر از همکاران ما نیز در یک ماموریت متاسفانه دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند. شب گذشته که چهارشنبه سوری بود نیز یکی از همکاران دچار آسیب شد. او در خصوص حضور اورژانس در جاده‌های فرعی گفت: حدود ٢٠٠ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی داریم که اصلا حضور همه دستگاه‌های امدادی امکانپذیر نیست. یکی از دلایل توسعه اورژانس هوایی نیز با همین امکان بوده است. تقریبا از صد درصد ماموریت‌های اورژانس هوایی، ۶٨ درصد آن حوادث است. همچنین امسال جشنواره رسانه و اورژانس را خواهیم داشت که تولیداتی که از همین امروز تا پایان اردیبهشت ماه تولید شود را طی داوری‌هایی که صورت گیرد جوایزی را ارایه خواهیم کرد.

 

ارسال نظر