نه مجلس به فیاضی

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۱:۲۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۰۸۳
نه مجلس به فیاضی

جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز گذشته در صحن علی مجلس با حضور نمایندگان و رییس دولت برگزار شد و در نهایت فیاضی نتوانست به کرسی وزارت آموزش و پرورش برسد. نمایندگان در پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مسعود فیاضی با 115 رأی موافق، 140 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 260 رأی، رأی اعتماد ندادند. 

رییس مجلس ضمن ارایه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با مسعود فیاضی خبر داد و افزود: مدرک کارشناسی ایشان مورد تایید قرار گرفته، ولی ایشان فاقد مدرک دکترا می‌باشد. علی‌رغم جامعیت، واقع‌گرایی و انسجام در برنامه‌های ایشان شاخص‌های کمی و سنجش‌پذیر و زمان‌بندی شده در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است. بین اهداف، راهبرد و رویکردها در برنامه ایشان مرزبندی دقیقی وجود ندارد.

   توصیه افراد موثر نیست

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: ما دغدغه‌های نمایندگان در زمینه آموزش و پرورش را بررسی کردیم و به دکتر فیاضی رسیدیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه توصیه افراد در معرفی وزرا موثر نیست، افزود: به هر حال افراد مختلفی معرفی می‌شوند، اما باید آن افراد با شاخص‌های ما همخوانی داشته باشند. من تا حجتی بین خود و خدا نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند کسی را معرفی نمی‌کنم باید آن فرد شایستگی لازم را احراز کرده باشد. دکتر فیاضی کلاس، مدرسه و تعلیم و معلم را می‌شناسد. سال‌ها هم معلم آموزشی بوده و هم پرورشی، محتوای درسی را می‌شناسد، مدیرکل بوده و در مقطعی هم مسوول فناوری وزارتخانه بوده و با زیرساخت‌های آموزش و پرورش آشنایی دارد.

  منظور فیاضی از تقویت نگرش آخرت‌گرایانه کودکان چیست؟

در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، احمد محرم‌زاده یخ‌فروزان، نماینده مردم اهر و هریس به عنوان مخالف، مدرک دکتری مسعود فیاضی را بی‌ارتباط توصیف کرد و گفت: منظور وزیر پیشنهادی از تقویت حیات طیبه و تقویت نگرش آخرت‌گرایانه بر دامنه تربیت کودک و نوجوان ایرانی به زبان ساده چیست؟

   فیاضی یک روز هم سابقه مدیریتی ندارد

همچنین حجت‌الاسلام محمد باقری، نماینده مردم بناب تاکید کرد: فردی که حتی یک روز هم مدیریت یک مدرسه را برعهده نداشته و حتی سابقه مدیرکلی هم ندارد چگونه می‌تواند وزیر آموزش و پرورش باشد.

   بیش از ۲۰ ابهام نسبت به فیاضی وجود دارد

در جریان این جلسه، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه باید به استعلامات کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توجه جدی شود، افزود: در فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده است که انتظار می‌رود وزیر به آن پاسخ دهد.

   فیاضی تجربه و تخصص ندارد

سیدکاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی از دیگر مخالفان فیاضی گفت: آقای رییس‌جمهور، آموزش و پرورش آدم‌های متخصص، علمی و فرهنگی کم ندارد، چرا باعث رنجش فرهنگیان از خود می‌شوید.

   برنامه‌های فیاضی در آموزش و پرورش تحول ایجاد می‌کند

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن حمایت از فیاضی گفت که جبهه بزرگی از فرهنگیان و دغدغه‌مندان حمایت خود از وزیر پیشنهادی را اعلام کردند. با توجه به برنامه‌هایی که وزیر ارایه کرد باید گفت این برنامه‌ها می‌تواند در آموزش و پرورش تحول گسترده‌ای را ایجاد کند.

   فیاضی برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد

عباس گودرزی نماینده بروجرد هم با بیان اینکه برخی در فضای مجازی به دنبال مهندسی کردن ذهن مسوولان هستند، گفت که فیاضی در بدنه آموزش و پرورش نبوده اما در این وزارتخانه مامور به خدمت بوده و برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد.

   برنامه‌های وزیر برای اینترنت و سیم‌کارت پاک دانش‌آموزان 

زهره الهیان نماینده تهران از دیگر موافقان فیاضی بود که گفت که در حال حاضر دانش‌آموزان با موبایل و تبلت‌هایی برای آموزش مجازی روبرو هستند که باعث می‌شود خوراک مسموم و فضای مجازی ذهن آنها را تحت تاثیر قرار دهد، آقای فیاضی برای اینترنت پاک و سیم کارت پاک دانش‌آموزان برنامه دارد.

   فیاضی صد و اندی برنامه عملیاتی به مجلس ارایه کرده است

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صد و اندی برنامه عملیاتی به مجلس ارایه کرده، خواستار توجه نمایندگان به برنامه‌های وی شد.

در ادامه جلسه علنی، مسعود فیاضی ضمن تشکر از مخالفان و موافقانش با بیان اینکه یک مدیر تحولگراست، گفت: تنها دغدغه ارتقاء آموزش و پرورش است. نزدیک به ۵۰ میلیون از جمعیت کشور با این وزارتخانه در ارتباط هستند. بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس هستم و شأن نمایندگی را می‌شناسم به همین خاطر در مورد رأی نمایندگان خاضع هستم.

   دومین وزیر هم رد شد

فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است. پیش از او حسین باغ‌گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

 

ارسال نظر