تصمیمات نخستین نشست کارگروه ملی گرد و غبار چه بود؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۹۵۹

نخستین جلسه کارگروه تخصصی ملی پدیده گرد و غبار با حضور نمایندگان ۱۵ دستگاه اجرایی عضو ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد وغبار برگزار شد.

در این جلسه طهماسبی بیرگانی دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار به بیان کلیاتی در خصوص مواد آیین‌نامه و تکالیف تعیین شده دستگاه‌ها پرداخت و خواستار ارایه برنامه‌های مدون از اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در چارچوب آیین‌نامه ابلاغی هیات وزیران شد. در ادامه کلیه اعضای کارگروه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی تبیین وظایف محوله پرداختند و با نظر اعضای کارگروه مقرر شد در جلسه‌ای با عنوان جلسه آسیب‌شناسی به نقاط قوت و ضعف عملکرد آیین‌نامه پیشین با هدف بهبود عملکرد آیین‌نامه فعلی پرداخته شود. همچنین اعضای کارگروه با توجه به حجم کاری بالا و تعدد اعضای جلسه خواستار تخصصی‌تر شدن جلسات در قالب گروه‌های کاری تخصصی شدند. بر این اساس پیشنهاد شد سه گروه کاری تخصصی با عنوان گروه کاری مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی، گروه کاری فنی- اجرایی و گروه کاری بین‌الملل به منظور پیشبرد اهداف تخصصی آیین‌نامه تشکیل و تکالیف دستگاه‌ها در هر گروه کاری ساماندهی و تعیین شود.

به علاوه مقرر شد سیاست‌ها و تصمیمات اخذ شده در کارگروه تخصصی ملی، در کمیته ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار متشکل از معاونین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد به تصویب رسیده و به دستگاه‌های ذیربط جهت اجرا ابلاغ و توسط دبیرخانه ستاد ملی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و نتایج اقدامات مطابق با آیین‌نامه مذکور به هیات وزیران منعکس شود.

 

ارسال نظر