قهرمانی به وقت شیراز

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۸۷۹
قهرمانی به وقت شیراز

در آخرین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۲۱ قهرمانی جهان در نروژ، ملی‌پوشان ایران محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم قهرمان جهان شدند. در چهارمین و آخرین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۱ جهان در اسلو، پایتخت کشور نروژ، روند موفق مدال‌آوری کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها پس از مدال‌های طلای محمدهای ساروی و علی‌اکبر یوسفی و همچنین کسب نشان‌های برنز توسط محمدعلی گرایی و پژمان پشتام ادامه یافت.در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک توکیو، در فینال برای کسب مدال طلای جهان به دیدار نظیر عبدالله‌یف، دارنده مدال نقره اروپا از روسیه رفت. محمدرضا گرایی این کشتی را با برنامه و تمرکز بالا دنبال کرد. ۳ دقیقه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ملی‌پوش ایران به پایان رسید. در ۳ دقیقه دوم این رویارویی مهیج، گرایی با نتیجه ۵ بر صفر جلو افتاد. در پایان، ملی‌پوش باتجربه روسیه به ۲ امتیاز دیگر رسید. اما در پایان محمدرضا گرایی ۲ ماه پس از قهرمانی در المپیک توکیو، با حساب ۵ بر ۲ برنده شد و به مدال طلای قهرمانی جهان نیز دست یافت. این چهارمین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها بود.

      مسیر راه‌یابی محمدرضا گرایی به فینال

محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم مقابل تسوچیکا شیمویامادا، قهرمان آسیا از ژاپن قرار گرفت. گرایی در حالی که ۶ بر ۱ عقب بود، موفق شد در فاصله یک دقیقه مانده به پایان کشتی، حریف خود را ضربه فنی کند و این رقابت باخته را برنده شود.

محمدرضا گرایی سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل جعفراف از جمهوری آذربایجان به میدان رفت و با پیروزی ۱۰ بر صفر در این دیدار به نیمه‌نهایی صعود کرد. محمدرضا گرایی در نیمه‌نهایی مقابل راماز زوئیدزه از گرجستان قرار گرفت و در حالی که تا یک ثانیه مانده به پایان مسابقه از حریف خود عقب بود، سرانجام با نتیجه ۷ بر ۶ برنده و به این ترتیب فینالیست شد.

      مدال طلای جهان برای میثم دلخانی

در رویارویی فینال وزن ۶۳ کیلوگرم، ملی‌پوش ایران میثم دلخانی در برابر لری آبولادزه، برنده مدال برنز اروپا از کشور گرجستان صف‌آرایی کرد. دلخانی در حالی که ۳ بر صفر از حریف خود پیشی گرفته بود، در ادامه با حساب ۴ بر ۳ عقب افتاد. میثم دلخانی اما در ادامه یک رقابت نزدیک و بسیار حساس، ۲ امتیاز دیگر را به دست آورد و سرانجام با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز و قهرمان جهان شد.

      راه‌ صعود میثم دلخانی به فینال

میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به دیدار دنیز منیکسه از آلمان رفت. دلخانی در این رویارویی با نتیجه ۹ بر صفر و در کمتر از دو دقیقه، به برتری رسید و به یک چهارم‌نهایی راه یافت. این کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران سپس مقابل لنور تمیروف، دارنده مدال برنز جهان از کشور اوکراین قرار گرفت و در یک رقابت طاقت‌فرسا، با وجود اینکه ۳ بر یک از حریف خود عقب افتاده بود، موفق شد در فاصله یک دقیقه مانده به پایان، حریف خود را خاک کند و نتیجه مسابقه را ۳ بر ۳ کند. این نتیجه سرانجام به لطف کسب امتیاز آخر، حکم پیروزی و جواز صعود به نیمه‌نهایی را برای میثم دلخانی داشت. میثم دلخانی پس از این مسابقه مهیج در دور نیمه‌نهایی به دیدار طالح ممدوف، دارنده مدال نقره اروپا از کشور جمهوری آذربایجان رفت.

دلخانی این مسابقه کشتی را با حساب ۹ بر صفر، زودهنگام به سود خود پایان داد و به این ترتیب به فینال وزن ۶۳ کیلوگرم راه یافت.

 

ارسال نظر